tisdag 26 februari 2013

Ye! Vilken bra dag det har varit idag! Umgicks med Subben halva dagen och med Julia resten. Har kaffat flera gånger, ätit vid vietnamgrillen och forskat i framtiden. Det betyder också att jag varit både till Kela & arbetskraftsbyrån idag och JA, de kan fortfarande gå och gräva ner sej. Inga pengar  här inte. Och all hjälp jag fick vid arb.kraft.byrån var 2 webbadresser. Tackar och bockar, de kunde jag inte ha kunnat göra själv. Borde skriva en bok om finlands fungerande skrytvärdiga system.

Men att ha fått umgås med Julia gjorde susen, de va inte igår som man fick sej en ordentlig pratstund med henne! <3 p="">
Och så många känslor jag haft idag. Så lycklig, så rasande (på kela) och så säker på imorgon!

Sen blir man ju lite förvånad också över hur folk verkligen reagerar när de pratar med en om mitt & M´s förhållande. "hur kunde du lämna han", "ja skulle aldrig ha väntat", "hur kunde ni klara nått sånt". Tänk om någon i denna stad kunde vara lite mogen. Tänk att vi klarat av det, tänk att vi har ett så bra förhållande att man kan prata öppet och tänk att man efter ½ år ifrån varandra fortfarande kan vara så kär. tänk!

Ni kunde ju pröva själva. men just det. Kanske ni inte är lika säkra på era förhållanden? iaf vekar det omöjligt för många. not my problem though.

Sen är det ju någon som tror att jag sitter på Moodytoa och pratar hemlisar, och att jag skulle göra dumma saker på dansgolvet. Jag menar really? 1. gör nått dumt mitt på dansgolvet? VID MELODY? 2. stå på toa å tjuvlyssna 10 minuter för att möjligtvis få fram nått skvaller? 3. Prata hemlisar på toa eftersom ingen hör nått där? 4. Att vara nykter en helg på melody. 5. grow up?


För ja menar. seriöst? haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care