söndag 21 april 2013

Hejhopp. Räknar sakta men säkert ner arbetsdagarna. Hela nästa vecka fortsätter dagisjobbet som vanligt men nesteskiften har jag bara 3 kvar av. Skönt! Och som jag svarar alla när de så förvånat frågar om jag är tillbaka; "näää, de e nog bara några dagar sålänge cheefen är på semester." Ska hoppas att det är sant också. haha. men vem i nöd säger nej till lite extra pengar?

Att de sen kommer kunder som tycker det är roligt att man är tillbaka, kunder som ger en nån blinking nu som då eller fast de är 70 åriga gubbar som tycker "man e snygg" så är ju roligt och underhållande. De gör väl att dessa skiften är värt de. :)

Sen är de jobberbjudanden från höger och vänster. Tyvärr inga som skulle göra mej rik eller som innehåller en framtid, men de kanske kommer så småningom? :)

På freda då började jag 5.30. Sov ensam och vaknade första gången 2.00 när jag trodde jag försovit mej. Efter det sov ja oroligt och vaknade med jämna mellanrum för att titta på klockan. Klockan 4 var jag klarvaken och bara väntade att den sista halvtimmen skulle gå så ja fick börja göra mej i ordning. Planerade in en tupplur på 2 timmar senare på dagen eftersom ja säkert skulle vara trött efter morgonjobbet som slutade redan 10, och simningen började inte fören halv 2. När ja väl anlände blev jag mött av en annan dagistant och den bittra sanningen var att jag började kl. 8. Typiskt. Så jag fo hem en stund och förlängde min dag med några timmar. De timmarna innehöll sedan 3 jobb på 15 timmar. Not bad om jag får säga det själv. Fullt upp som arbetslös.

Som ni märker så har mitt liv handlat om arbeten den senaste veckan. Men har ju åtminstone hunnit med en skön promenad med mina hjärtan idag, lite markad igår och helgsmys. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care