torsdag 9 maj 2013

Jag kunde skriva ett inlägg om hur jag planerar mina vuxenpoäng och planlägger min arbetslösa ekonomi så att mitt hushåll ska kunna framskrida smärtfritt.

Eller så kunde jag skriva om hur jag tar till vara på min arbetslöshet och tackar nej till jobb för att det i princip är lite märkligt att jobba hela tiden när man är utan jobb.

Eller så kunde jag skriva om hur konstigt det känns när man ibland kan vara så ensam fast man är omringad av så många människor.

ELLER så kunde jag skriva om alla mina planer och drömmar som jag har, men som jag kommit fram till att i stort sätt är omöjligt. Om det inte händer ett mirakel, förstås!

Eller så kunde jag skriva om mina trusting-issues. Men det skulle bli lite gnälligt och ganska långt.

Eller om de 3 par byxor som jag spräckt sen jag kom hem och behovet efter en rik man som kan köpa nya kläder till mej eftersom Kela vägrar sammarbeta, oberoende om man är snäll eller inte.

Eller om orsaken till det föregående problemet som är mitt sötsug. Att jag varje dag vaknar och tror att detta är dagen, när jag inte ska äta en ända kaka eller annat gott som innehåller tonvis med socker. Men den dagen är nog imorgon.

Eller om längtan till ett lugnt sinne, en lycklig själ och ett liv inkluderat med alla mina drömmöjligheter.

Ja, nu kanske ni förstår att jag istället sätter på ett avsnitt av the hills innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care