torsdag 6 juni 2013

Jaaa, vad kan man säga? Tar dagen som den kommer och gör mest ingenting. Jobbar vid Neste mellan varven, eller "sammarbetar". Jag hjälper när det krisar med kassatanter och de hjälper mej när det krisar i börsen. bra så.

Och då undrar ni säkerligen varför jag inte skaffar mej ett riktigt jobb. Och det kan jag kanske ta och svara på nu...;

...Ofta man vill jobba under sommaren när alla andra har semester? daah! (ja nu får ni gissa hur seriöst detta var, omg!?)

Vissa kanske tycker jag är lat. Och kanske det. Så pass lat att jag förtjänade ihop egna pengar under mina studieår så att jag hade råd med en 5 månaders semester. Den semstern innehöll en hyra varje månad som motsvarar en egen fin lägenhet i jeppis, saker som nästan blev ett helt hem (except tv), en dator, 2 telefoner, en resa till Spanien som var 3 gånger dyrare än vad finländare i allmänhet betalar för sin solsemester dit och ett missat flyg. samtidigt som man nästan levde lyxvardag ;)

Och ja, pengarna till tomorrowland strax innan hade jag ju förtjänat ihop nånstans också. Och semestern till usa i februari där ja....

(wow, am i a drug dealer?)

Så kanske är det så att jag är lat nu. Men eftersom jag såhär långt har klarat mej helt på egen hand (förutom det som kela gav mej förstås, och att jag har en underbara mamma å pappa att bo gratis hos) så är det inget jag panikar över :) Tar ikapp tiden jag missat under mina år och dagadriver. skönt. ;)

Och med det sagt så är det kanske dags för förändring nu. Who knows? vänta 10 dagar så kanske man får se? there´s a lot to wait for!

2 kommentarer:

  1. Int e nu ty nå lata :/ ja ha no siit du ha arbeta halft i häl dej få ti få njuta sen! Så he me he :) du e dukti o e så stolt över dig <3

    SvaraRadera
  2. känner dej inte, men har följt dig och din blogg ett tag. Tycker du är allt annat än lat! Alla andra får väl tänka vad de vill, det är ju ändå bara du själv som vet hur mycket du har kämpat för allt. Tillåt dig att bara vara och njuta. Det tänker jag göra (med gott samvete) i sommar också. Jobba hinner man nog. :) ha det bra!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care