måndag 12 augusti 2013

Jag får garanterat frågan "varifrån är du" en gång om dagen. Eller, de flesta frågar inte ens eftersom de är säkra på att jag är från Russia! Vet inte hur många gånger det har hänt, både här och i LA. (wtf lixom?) Sen när jag väl rättar till dem med ett leende på läpparna och säger "nästan, men jag är från Finland". Då blir de förvånade och största delen säger "Oh really? I´ve never met anyone from finland before". no shit. Finnar, dags att ge sej ut i världen kanske?
Russia? no way! 
Jag har dock alltid tagit russia som ngt negativt. Är inte alla prostituerade, brunhåriga, med minimaaala kjolar och massvis med okontollerat smink? (stereotyping huh?) Men nu föröskte jag google efter ryska tjejer och det verkar som om det är en nytid vi lever i. De fleste på google var blond&lång - så next time babe, kanske jag är från Russia? ;)

Här i Dubai är det i och för sej en del som vet Finland - Nokia & Helsinki, men i LA visste nästan ingen var det var; "close to sweden!" "WHOOOW, SWEEDEN. -we love sweden -scandinavia???" mhm.

Anyway. Igår jobbade jag själv för första gången. Men eftersom det var "söndag" så va de väldigt lungt. Vilket betydde att jag dansade heeela kvällen och hade a wwwwwerrriii good time :) Problemet blev att alla som jobbade igår är lediga idag. Och vad jag inte hade räknat med var att mina kollegor ville att vi ska mötas upp idag. One by one kom de och föreslog sina ideér. -club, sushi, whatever. Till och med 40 årig, "halv"-stor security tyckte jag ska höra av mej om ja vill gå ut me han. Nu blev det väl så att jag å 2 andra tjejer ska gå ut, och cheefen och dj;n vill följa med. Lite smått obekväämt och pinsamt kanske, men sålänge de uppför sej så. ;) oh well...

OCH SOM SAGT SÅ ÄR JAG LEDIG HELA DAGEN, WHOPWHOP! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care