torsdag 15 augusti 2013

Men inte trodde jag att de kunde bli mera hektiskt, men tydligen var det möjligt.

Efter att varit borta hela dagen igår, utan att ens nappa innan jobb (som vi brukar) så blev de en lagom lång och tröttsam dag. inte nog med det. Fick sova max 3 timmar och skulle sen upp imorse runt 7 för att göra en medical.

Vi skulle ta blodprov och jag är så rädd för det att jag till och med tänkte tanken att inte jobba i dubai över huvudtaget bara för att slippa. Så rädd var jag.

Blir sjutsad till ngt jag trodde skulle vara ett sjukhus, vore inte det ganska självklart? Men anlände till ett shoppingcenter i slummen med lite restauranger och butiker. Fick vänta några timmar i ett rum fullt med illaluktande gubbar innan ja äntligen fick ställa mej i tjejkön till blodprovet. Vid denna tid hade jag inbillat mej själv att de ska bli spännande att ta blod eftersom jag inte gjort det sen jag gick på 5:an (i swear). Han ställa mej först i kön tack å lov, så ja inte behövde se när de andra grät. Ja, de stod på ett led och titta på när de torterade mej. Men vet ni vad. Än en gång har jag överlevt ngt jag fruktat så mycket -och det gick riktigt bra! :)

Efteråt var det dags att röntga lungorna. Allt detta måste man göra för att få ett jobbvisum här. Gick in i ett annat rum med en kille men tänkte nog ge stackarn en hjärtattack. Frågade så många gånger hur mycket jag ska klä av mej och var redo att slita av bh:n när han helt förskräckt men vänligt stoppade mej. haha. Han gav mej en tröja som jag skulle ha på, men vilken tur att han gav mej den i tid. Annars hade de nog blivit väldigt pinsamt för båda två. haha

Så efter fingerprints å några timmar i denna illaluktande korridor med olika rum och tonvis me folk så åkte jag hem och har sen sovit hela dagen. Har haft hem längtan idag. Ni vet när man är super trött, och tycker synd om sej själv för att det gör ont i armen, då önskar man ju att nån vore här för att ge en godis och hålla om en.

Så friday night it is. whopwhop. (or not)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care