torsdag 22 augusti 2013

Tidigare har jag fått en utmaning av emma här på bloggen. Men pga tidsbrist har jag inte hunnit utföra mina uppgifter. Idag tänkte jag ändå göra lite av den och besvara hennes frågor så ni har ngt att läsa. :)


Emmas frågor till de hon utmanar;

1. Favoritleksaknär du var liten? 
Leksak vet jag inte - men jag hade en "snuttefilt" som jag inte kunde sova utan och som var mitt hjärtas nr.1! haha

2. Vad är det mest pinsamma du varit med om?
Oj, de finns väl en lagom lång lista på pinsamma saker jag gjort eftersom de inträffar nästan dagligen. Den senaste offentliga pinsamheten är väl när jag skulle bryta mej in i fel lägenhet (läs tidigare inlägg) eller när vi senast var ut till marina yachtclub. Då hade jag på mej en topp som hade en dragkedja hela vägen upp på ryggen och tänkte fråga shellie om hon kunde hjälpa mej stänga den. Det glömde jag ju förstås och märkte det när jag kom hem, och skulle ta av mej. Hela ryggen hade varit synlig, men ingen hade sagt ngt. Sen var det ju ganska uppenbart för de som såg det att ngt var fel. Det, var pinsamt. Faaaaaaaaaiiiill!!!! 

3. Hur skulle du beskriva dig som person?
Väldigt nyfiken. Så nyfiken att jag ofta frågar upp saker som jag inte har att göra med eller bryr mej om -men de kommer automatiskt att jag bara frågar om det. Vadå, vemdå, hurdå, varfördå? Sen är jag väldigt social, men har svårt att låta ngn komma nära. Jag är energisk och testar folks tålamod. Jag har äkta blondin stunder och borde ibland tänka två gånger innan jag gör ngt. Jag vill alltid allas bästa och har ett stort samvete. Gör jag ngt dumt mot ngn lider mitt hjärta en lång tid framöver! 

4. Vem/vilka personer står dig närmast?
Mathias är förstås nr 1. Han är den som vet allt. Han finns alltid där, oberoende om det är en bra eller dålig dag. Om jag behöver hjälp eller om man bara vill skvallra om onödigheter. Sen har jag ju min familj och mina guurrrlfriends hemma som jag pratar med dagligen! Jag har väldigt svårt att lita på folk, men när jag väl gör det så blir de en stor del av mitt liv.

5. Hur vill du att ditt liv ska se ut 10 år från nu?
Oj, 10 år framåt? Om 10 år har jag självklart min underbara egna familj och tvillingar. ;) Eftersom jag inte kan packa med mej alla underbaringar som jag vill dela mitt liv med, så måste jag ju i detta skede ge mej och flytta tillbaka till Jeppis. När jag blir så pass gammal och sinneslugn (?) att jag ska leva ett vuxet liv. Innan det har jag däremot fortfarande en del saker på min att-göra lista. ;) 

6. Vad skulle du inte klara dig utan?
Ja luft och mat och sånt förstås. Nää, vet inte vad ja ska svara här. Ja skulle lida om jag vore utan telefon. Been there done that. Tror alla vet hur den känslan skulle vara. haha

7. Vad är det roligaste du varit med om?
En sak? Jag har gjort så mycket roligt. Hela min tid i US var amazing, so much fun! Flyga privatplan, festa i 7 stjärnigt hotel, varit på en av världens bästa festivaler tomorrowland. (och även kommit med på deras aftermovie) festat med kändisar, backstage, haft underbara roomies och vänner att dela alla mina upplevelser med! Näää, listan är tooo long! :) Men varje dag händer roliga saker and there´s more to come. 

8. Är du rädd för utmaningar?
Jag älskar utmaningar. Ibland när ngt dåligt händer kan jag för några sekunder tänka "nää, int nu igen - vafö ska e allllltjemt fittas fö me?" Sen är det bara att inse att det måste finnas en balans. Allt kan inte gå smärtfritt och varje utmaning händer for a reason. Och det är sant om man väljer att se det så! Man kan sätta sej ner och sparka sönder ngt eller så kan man välja att lära och ändra saker för att undvika det nästa gång. :) 

9. Vad gör dig nervös?
Vilken intressant fråga. När jag var liten vågade jag inte göra ngt själv. Jag ville helst spy om jag behövde säga ngt högt i klassen. Jag vägrade gå in själv i butiken och skulle aldrig ha betalat själv i kassan för att jag var för blyg. Bara för nån månad sen när jag var med min syster så sa hon till mej hur förvånad och stolt hon är över mej idag. Att jag nu reser världen över och förut vågade jag inte göra ngt alls. Idag tar jag mest dagen som den kommer och det är inte mycket jag stressar upp mej över. Isf skulle det ha varit över blodprovet -som ändå gick så pass bra att det var onödigt att sätta den energin på det. Men om jag ska nämna en sak i sin storhet som kan göra mej nervös är det nog framtiden. (dubbelmoral eller vadå haha?) Hur jag ska ha tid att göra allt jag vill under en inte alltförlång tid. YallaYalla! 

10. Nämn nånting du saknar, som du inte gjort/träffat på länge?

Mitchie, my baby! Saknar henne så de gör ont!!! Skogspromenader med hundarna. Mysstunder med M med en cosy filt, ljus & film. Och så saknar jag blandgodis, tortilla, och pappas mat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care