torsdag 21 september 2017

WOW, bloggen finns ju fortfarande kvar. Otroligt! Och gud så mycket som har hänt sen sist må jag påstå!

Bodde i Sverige i ett halvt år då och pausade pretty much mitt liv. no joke. Jag jobbade som flygvärdinna för TUI, tidigare fritidsresor och flög runt hela vintern. Vi hade stop på olika destinationer i Spanien, Dominikanska och Thailand. Hade ju varit mer spännande om jag inte tidigare hade besökt alla våra destinationer på egen hand, but who would have known.. På längre flygningar fick vi spendera några nätter på destinationen för att vila upp oss innan vi flög hem igen. Bodde på fina hotell och fick avnjuta hotellfrukost varje dag. Fick thaimassage, äta gott och ligga vid poolen eller på stranden för att vara pigga och krya för en 12h flygresa hem. Vilket underbart jobb, eller hur?!

Speciellt efter att jag bannats över att jag banne mej är klar med att bo i en förbaskad resväska, kommer på att bli flygvärdinna - utan hem. great.

Så vintern gick, jag var konstant i olika tidszoner och visste sällan om jag skulle sova på dagen eller vara vaken på natten. Jag var borta i en veckas tid men ibland hade man turen att vara ledig i 10 dagar i sträck. Jag bodde både hos min nyfunna cs vän & hos min syster och Jonathan och fick leka me lilla Ture dagarna i ända. Jag hade alltså ett normalt onormalt liv. Jobb och familj lixom Jag pausade det galna festa-och-vara-lycklig-ute-i-världen livet och tog detta med att vara vuxen på allvar.

Jag trivdes väldigt med att flyga, att ha lite av båda världar. Att vara hemma med beloved ones och att ändå få åka iväg för att sola och dricka drinkar inbetween. Men vad som var jobbigt med situationen var ju att de var en fruktansvärd teaser. Alla mina goa kollegor älskade våra turer, and i don't blame them! Men jag kände bara att detta var mitt gamla liv - bara att lite sämre.... Nu kom man till ett underbart ställe, å sen skulle man åka hem igen. Min frihet som alltid funnits in this type of my loved life var borta, och de var ju irriterande. Men jag var ju vuxen nu.

Tänkte dock varje gång att stackars resenärer, jag ska aldrig mer flyga 10h utan att jobba. Bara sitta där och göra ingenting, hur har jag kunnat spendera så mycket tid på flygplan innan utan att bli less? haha

Ja annars under dessa månader tog jag en trip till Budapest, Danmark och två gånger till Norge. Att resa i jobb was clearly not enough. Kan lugnt säga att det blev galna resor det också som spårade så pass att vi en gång inte ens kunde hitta ut från en nattklubb utan fick fråga vakten, eller dags cykling som ledde till för många ölstop under dagen och kvällen och slutade med ett tappat och ett blockerat kort redan första dagen (levde jäkligt billigt resen av veckan!! haha) eller pass som lämnat på hotellet eller springande genom flygplatser för att inte missa flyg. Stories, if you only knew!

Men vad hände sen då? Jag fick nog. Nog på att passa barn, nog med att flänga fram och tillbaka (have we heard this before lol), nog med att vara vuxen! Jag saknade helt enkelt mitt gamla liv. Och nu kommer vi till the endless question som många envisas med "varför då?". JA varför inte?

I april åkte jag hem i två veckor. Detta var den ända tiden jag spenderade hemma under ett år nu innan ja kom hem. Sa haay - baaay och tog mitt pick och pack och åkte till Miami, var jag spenderade 2 månader. Yey, i was back to the good life. Livet där folk lever, där de är glada, där solen skiner. Där man träffar och pratar med folk. Där 27 år fortfarande klassas som ungt och folk inte bekymrar sej så mycket. Där det finns things to do, places to eat, beaches to relax on, nightclubs to go crazy. You get me. Amazing. Cash job och reunion with old friends. Done.

Åkte till Vegas för EDC festival och hade några av mina bästa dagar this year under det eventet. Flög från LA och satt och samtalade med en liten hemlös tant som bara hade en liten tand i underkäken. Hon satte sej nära mej i väntan på bussen till flygplatsen och var så snäll och go. Hon gav mej komplimanger och samtalade och undrade vilket tandkräm jag använder när mina tänder var så vita. Tänkte på att gumman varken behövde, knappast aldrig använt eller hade haft råd att köpa tandkräm anyway, men blev förundrad över hur go liten tant hon var med tanke på det liv hon verkade leva. Att hon såg mej, var intresserad, brydde sej och lyfte mej på det sättet hon gjorde, without any intention. Väldigt uppskattade life lessons moments.

I Barcelona skulle även jag ha varit hemlös efter min 36h resa, planerade att krasha på flygplatsen så fort jag landat och bara pass out. Hade däremot turen att sitta nära en äldre herre från mexico på mitt sista flyg från London, som erbjöd mej en säng i sitt hem. Thanks god tänkte jag och följde med han! haha bara tacksamhet, no fear. Dendär magkänslan som hittills guidat mej pretty väl genom livet berättade att han var en bra människa, och vilken tur att jag lyssnade även denna gång. Stannade hos honom i 4 nätter och han visade mej runt i stan, han fixade till frukost, middagar och delade touching och viktiga livshistorier. Exakt what life is about!

Men några dagar med en 50+ gubbe var just enough att recover och vara redo för .... IBIZA! ÄNTLIGEN! Ibiza har varit på min lista i 2-3 år redan men jag har aldrig fått in det av nån märkvärdig orsak. Jag brukar ju alltid go for what i want så att jag inte kommit mej till ön tidigare var ju konstigt - även fast jag haft mina chanser eller varit på gång! Men nu jäklar ska de banne mej gå vägen och jag ska verkligen leva ibiza fullt ut tänkte jag - and yes. IT happend!

Jag blev hooked up med vänners vänner och stannade i 3 veckor, och under denna tid fattade jag varför jag inte hade varit här innan. Everything happens for a reason. Ön är nämligen en helt annan värld, och jag skulle garanterat aldrig ha kunnat se det from this point of view om jag hade varit där några år innan. No words. Och även om jag hade velat dela med mej om 5 våningars lyx yacht parties, 3:e gången jag sett Paris hilton när hon festade vid vårt bord, dj/vip every night only, 3 dagars efterfestande, sjuka lyxvillor och never ending spending så hoppar vi de historierna just nu.

Jag kan dock berätta om när jag seriöst inte hittade hem under mina första dagar. Ingen adress, ingen telefon och inte en jäkla människa som saknat mej under TRE dagar som jag varit borta (good party). haha lång story short - en random kille på ett kafe erbjöd sej att hjälpa och hjälpte mej i 3 timmar att GOOGLE MAPS ZOOMA IN every little streetview på hans mobil för att slutligen hitta var jag bodde O M G seriöst, what a hero. Under dessa timmar hann vi även dricka massa kaffe och utbyta livshistorier. Bara underbart hur dessa krissituationer keeps bringing the most important people.

Ringde mamma när jag hittade hem och sa "It just happened". Jag var borta i 3 dagar, utan att nån var minsta orolig. Jag är superdålig att höra av mej och inser själv att jag borde ändra på detta. Men mitt i'm busy - don't worry - i got this - liv har blivit en vanesak för mina nära och kära. Det negativa är att det tar troligtvis en vecka innan en själ skulle tänka "hm, man har inte hört ngt av amsdelain på länge.." 3 dagar senare skulle ngn kanske bli orolig att jag inte svara på deras senaste meddelande de sänt för 2 veckor sen, men skulle jag ha blivit bortrövad skulle jag säkert redan vara nergrävd och halvrutten vid denna tidpunkt PLUS att väldigt få hade haft en aning om i vilken världsdel jag ens befinner mej i när de ska leta. Sorgligt men sant. hahah

Anyway, min sommar fortsätter. Åkte vidare till St tropez var jag firade min födelsedag och åt middag nära pamela andersson (whoooww) under min middag traskar två gentlemens in och jag kan knappt tro mina ögon när det är 2 av mina kill vänner från australien! Gissa om de blev a good night!!! Under min vecka träffar jag också min tjej kompis från OZ och Camilla jag lärde känna i London! Så himla obeskrivlig känsla när världen blir så liten!

Flög till marseille och vidare till Nice var jag couchsurfade. Bodde i en liten liten "mancave lägenhet på vinden" med taket som balkong, och en underbar utsikt över hela stan. Här hade jag också några av mina bästa dagar och kunde verkligen relaxa. Observera att jag här påstår att mina bästa dagar under sommaren är när jag tar det lungt på ett tak i franska rivieran haha there´s different types of fun. Åkte iaf till Cannes och Monaco under min tid här som jag också så länge velat till. Gillade ställerna supermycket!

Sen då? Ja de är ju bara mitten av Juli än.... Åker till Croatien och möter upp med Lisa. JUST DET, EN VÄN HEMMIFRÅN! Allt är verkligen så annorlunda när man träffar och/eller reser tillsammans med ngn. Man, iaf jag, är en helt annan person när jag reser än när jag är hemma, och fast man har känt ngn hemma i flera år så blir det en annan sorts av vänskap när man verkligen spenderar dygn tillsammans. Så himla kul att få dela en del med L iaf, med en riktig riktig vän! Men vi hann bara mötas på flygplatsen och så blir jag påhoppad bakifrån. Det var 3 resterande killar från australia-gänget jag mötte i st tropez en vecka innan, så nu blev det genast planer för första kvällen! Jag var så glad! Hela världen känns som en stor familj! And there's more to come

Split - Hvar - Dubrovnik under nästan två veckors tid. Hela croatien fick möjligtvis en top 5 placering på min världslista. Träffade underbara människor along the way. En av chilekillarna joinade i split, sen Tiffany som jag genast klickat med i ibiza bestämde att haka på från hvar, och mer av oz-killarna anlände som nu är ett gäng på 7 pers. I Dubrovnik (och hvar) mötte vi upp med de fösta vännerna från good life crew family som jag tidigare delat EDC, yachtweek och tomorrowland med. Under hela denna tiden i croatia festade vi till det och försökte överleva den heat wave som de hade i landet - helt galet varmt och man var ständigt dränkt i svett. Fresh. Men vi campade också i bil, turistade till vattenfall, festade lite till och sen var det dags för MONTENEGRO och min 3:e yachtweek.

Lunchade i bosnien på vägen till monte och fick se en stuunnning view from the road uppe i bergen. på yacht week hade vi detta år 18 båtar fyllda med good life crew människor. Det betyder nästan 200 st som är vänner från hela världen, som bestämmer sej att ännu en gång festa till det tillsammans. Hemma brukar det vara svårt att få till en träff med 10 st, så ganska bra jobbat if you ask me. Tror det var strax under 30 båtar sammanlagt men den siffran är inte så viktig. haha DANCE LOVE NO SLEEP REPEAT. Sjukt hur man i denna stund känner sej som en del av nått, hur alla love each other, care for each other och är the same. And everyones happy.

Efter en vecka av heatstroke åkte vi tillbaka för en recovery natt i dubrovnik för att sen flyga hem. VILKEN SOMMAR om jag får säga det själv. wau.

And people tell me "you should stay home and have this normal life" and i ask "why?"

Har nu varit hemma i snart en månad. Jag har lovat mamma att vara hemma under jul, och lovat mej själv att vara hemma tills jag listat ut en mera stabil framtidsplan för mej själv. Mission going sådär. Flygjobbet var roligt, men inget jobb för en forever framtid. Och jag är ju självaste resenären, inte kaffetanten som tar andra på semester. duh..... Erkänner att det är lite halvkämpigt och smådeppigt redan nu. Nästa inlägg - om det kmr ett - kommer handla om hur en diskussion med andra människor uppfattas ur min synvinkel och vad jag anser som frustrerande i vardagen. Super exciting. ;) stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care