torsdag 10 november 2016

Jag är oerhört förvånad över hur många läsare jag har kvar, efter att ha varit oaktiv bloggare under en så lång tid. Verkligen roligt, kanske jag skulle återuppta skrivandet och dela med mej av min värld igen?

Har varit 2 månader I sverige nu. Det har varit väldigt intensivt och tröttsamt och jag har kämpat med att försöka gilla läget och "bo in" mej. Jag har varit tudelad och förvirrad när jag I ena stunden känt "japp, jag har bestämt mej att detta är precis vad jag vill göra nu." Jag bor hos syster I jönköping så mycket som möjligt. Delar stunder med dem som är obeskrivligt givande, behövliga och viktiga. Mycket kärlek och  support. Däremellan har jag bott in mej hos en av couchsurfingpersonerna jag träffade I början. Väldigt snäll person som ger mej möjlighet att ha tillgång till bil, en lägenhet inne istan och ett hus nära jobbet som är mellan göteborg och jönköping. Jag kunde verkligen inte önska mer!!! Är så tacksam och tycker det är självklart att jag ska fortsätta bo så under mina månader här. Sen plötsligt från ingenstans skenar mitt övertygade jag iväg och goes banan. Då saknar jag mitt liv, jag saknar min frihet, jag blir irriterad på det "riktiga livet" och vill bara skrika till alla hur dumma de är som lever som de gör! Jag känner mej passiv, oeffektiv, omotiverad och fast.

Då vill jag skaffa mej eget boende var jag kan vara ifred. För att jag ska kunna fokusera på mitt liv igen. Ta hand om mej själv! Göra vad jag vill när jag vill som jag vill för att jag vill. "Ja gör det" tycker mina nya kamrater "det handlar ju om att vara vuxen" då skenar jag igen och blir förbannad. Jag vill ju inte vara vuxen!! Det handlar inte om det.

Nä, jag stannar nog hos syster. Behåller min frihet att dra anytime I want

but I'm still not free.

Så ett ständigt tänkande fram och tillbaka.. FLUM & skitzovarning och vet inte ens vad jag tjatar om. Hela jag känner mej bara exhausted. Försöker göra det bästa av det, men medger att jag googlar resor varje dag. "Get a job they said".

"When you know what you can have, it's hard to settle for normal" - Quote by me.

Farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care