onsdag 16 februari 2011

Jag tjatar om att jag är hungri och vill ha skräpmat. Jag nämner subway och korvgörans och fäller lite dräggel. Mathias ger mej lite weetabix och tror ja ska vara nöjd med torr sörja. Käkar 3 godisstänger och börjar må dåligt samtidigt som jag gnäller kebeb om å om igen i hopp om att få någon synlig aha-upplevelse från m. Det lyckas då inte.

M beställer istället mat av mästerkocken the made som inte har mycket till val. Tänkte jag skulle göra en grönsakssoppa (eftersom mathias tränar så mycket och bara äter nyttiga saker -det är för honom jätteviktigt just nu) och satt igång med ett hemligt recept som är för amatörigt och pinsamt för att skriva ut. m visste då inte vad det blev för mat.

Jag får sedan hålla för nästan sålänge jag äter min färdiga grönsakssörja och blandar det med massa bröd för att de ska gå ner. Jag spara hälften åt m som hamna en stund i jobb. m kmr hem, äter sin mat på 1 minut och påstår sig vara mätt -utan bröd. Först trodde jag han gett allt åt hundskrället som glatt slicka sej runt munnen när ja kommer till köket men sen visade sig att min älskling besökt mcdonalds.

och hur kändes det då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care