onsdag 27 mars 2013

Tack anonym för din kommentar på föregående inlägg. Det var precis vad jag behövde få höra. :) Och idag, helt plötsligt fick jag en till motivationshöjare, bara så där. En av dagistanterna, utan att ens ha pratat om min framtid fråga (som vanligt) "ha du sökt ti na skooolor ti höösti, eller ska du studer na?". Ja svara att ja int alls e intresserad av sånt och hon kom genast med några kloka meningar. Meningar som jag själv kunde ha sagt, och som fick mej att tänka att ja inte är så galen egentligen. De beror bara på vem man frågar ;)

Och motivation är precis vad jag behöver nu! Har haft några dagar när jag helst skulle sova bort några hundra år först. Sådär som när inget riktit kvittar och när allt känns onödigt eller hopplös. "Så enkelt de sku va att bo hem hela sitt liv, va e de fö skillnad...".

Nu får ja däremot skärpa till mej, för det finns ingen annan som kan se till att jag ska vara lycklig utom jag själv. Dags  att rycka upp sej och se till att fokusera ordentligt på de viktiga sakerna! Annars lär ja ju inte komma nån vart. :)


1 kommentar:

  1. Varsågod. Ja ville bara att du sku veta att du int står ensam. Jag önskar nån sku ha sagt samma sak till mig. När jag kom hem va ja int ut på 2 veckor för ja ville inte inse att ja va tillbaka. Men bra att du rycker upp dig ^^ Kämpa vidare. När dörrar stängs finns alltid fönster :D

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care