torsdag 17 oktober 2013

Goodmoorning. Oh wow.

Måndagkväll blev ju hysteriskt rolig. vi kom ut sent, 1.30. Vilket betyder att vi hade 1,5 timme på oss innan krogen stängde. Väl medveten om detta stanna vi vid första bästa table och bad om en extra stark redbull vodka. Fick nya vänner, got waisted och hade så himla roligt denna kväll. Pga Eid, högtiden här, så var stället packat!!! Tänk er juldagen hemma, folk vill ju festa. And so did we! ;)

På tisdag tog Andrea med mej till ett rumänskt(?) ställe. (Alla i Dubai som inte är indien eller fillippinos är från france eller rumänien btw! i promise! shaaa, eller england :D) De ville visa mej denna uuunderbara foood som man äter i rumänien, som är så gott. Sure, och vad fick ja.... en kycklingsoppa med kycklingslamsor och skin i och kåldolmar. Come on....... De som känner mej hemma vet att det ända jag inte äter av pappas å fammos mat är kåldålmar och kålsoppa. (ja inte heller hjärta å tungor å sånt men ni fattar) Gissa om jag där hangover med gårdagens partymakeup och kläder kände mej lycklig. Njä inte riktigt. Men där låg vi i deras soffor och chilla nån timme med deras destu bättre ice teas innan ja på kvällen skulle jobba. Och jobba har jag gjort sen dess.

Igår efter jobb va ja så nöjd också när de ville ha mcD å ja sa neps. Ingen donkken för min del. Vi passera bugerking och de fråga om ja är säker eller om vi ska stanna för en liten burger. Nej sa ja och åkte hem. Kände mej så stolt, och 2 minuter senare ,4 am, ringer andrea -"madeliiiin, i´m on my way to pick u. we´re going for mcD" oh god. Sagt å gjort -där försvann min stolthet. haha Varför gör vi alltid dehär? Men ja förstår ju varför securityn påpeka att jag måste börja gymma.... -.-

Och igårkväll kunde jag ju påstå att allt som kunde ha gått fel gick fel. Vilken fruktansvärd kväll. Men efter ja sluta checka vi out en annan klubb en stund innan ja blev bjuden på libanese food. Trodde ja hata lebanese men denna mat smaka som pepparkakor and i just loooooved it!!! yammi! haha

Har nu käkat min frukost på balkongen och suttit i solen en liten stund. Vädret här börjar bli som riktit sommarväder hemma och det är så skönt så skönt. :) Och nu väntar ja på att de ska komma och fixa mina lampor i rummet eftersom ja ha levt i mörker de senaste 2 veckorna. Ja tror he fo en propp.

Och på söndag flyttar min nya roomie in. Måste ju erkänna att jag plötsligt blivit väldigt bekväm med att leva ensam. Men visst. Hon har börjat dela med sej av sitt godis så månne vi kan vara vänner iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care