söndag 5 januari 2014

;) I know you missed me! Tänker ju inte let someone down som ställer en läsarfråga, så Jessica -this one is for u! :) 

Efter att ha läst en hel massa om ditt liv i Dubai måste jag få fråga lite..
Är du gift med Mathias? Vad känner han om hela resan?
När kom du till Dubai och hur länge är det tänkt att du skall vara där?
Har du inte stött på några otrevligheter där? Nån gån att du har varit riktigt rädd?

Jag antar(!) att jessica har observerat att jag alltid har en ring på fingret och nu undrar i vilket skede hon har missat viktig information. De är faktist så att jag är gift. Men bara i Dubai. hehe. De kan rent ut sagt vara frustrerande att vara blondin här så jag har alltid på mej min ring och säger ja är gift. Även de drägligaste killarna accepterar det och går sin väg så de är väldigt effektivt! Så ja M är väl min husband, fast vi inte haft ngt kyrkligt bröllop än. ;) 

Sen är de ju så som jag redan konstaterat flera gånger att jag har världens bästa pojkvän, ursäkta husband. Han hatar att jag är borta och det är ju ganska självklart. Detta är andra gången jag flyttat ifrån han och har nu varit borta 5 månader, sen augusti. But he still loves me och jag han. "True love doesnt mean being inseparable, it means being separated and nothing changes". Han är underbar som kan ge mej den frihet och tid jag behöver även om han själv inte alls tycker om det. That´s love. Men hur länge jag stannar har jag ingen aning om, och med det sagt ska jag inleda nästa svar. 

Dubai är nämligen världens bästa stad. (ja, nästan!) När ja kom sa jag att ja ska stanna 5, 6 månader bara för att se stället och uppleva kulturen. När jag nu väl är här så är det ju nästan för bra. Allt är möjligt i Dubai. Det finns såna otroliga möjligheter här och vad du än söker eller vill ha så finns det just här. Det är sommar & sol året runt, människor från hela världen och det är sjukt tryggt! Jag har inte kännt mej ett dugg rädd sen ja kom hit, inte över huvudtaget! Dock har man ju hört om horrorstories som händer om man blir inblandad med polis och alla undviker såna situationer. så de gäller att uppföra sej, men samtidigt tror jag nog de ska en hel del till för att man ska få några större problem. Alla som bor här vet the rules å de som inte accepterar dem är inte här helt enkelt. Så känner jag det iaf. 

Folk här påstår att dubai är som bäst just nu. Allt växer så de knakar! Efter att de vunnit expo 2020 för nån månad sen är det kalabalik om hur all business kommer gå i topp och jag vill nog inte ens veta vad allt de planerar att bygga här! På nyår tog de ytterligare ett nytt rekord i guniess rekordbok när de hade fyrverkerier ute på palmen och landet gör verkligen allt för att vara bäst helt enkelt. Och det är sjukt hur de faktist lyckas. :) 

Nighttime - daytime in amazing Dubai! 



3 kommentarer:

  1. Shit va häftit fyrverkeri ni had i Dubai på nyår, både allt he vi palmen å he di had i hedi hög husi! :D Slapp du å si e na? Hoppas du har e bra annos! :)

    SvaraRadera
  2. tusen tack! nu e ja liti mejr inkomi ;D

    SvaraRadera
  3. Men guu, va du lever ett spännande liv! :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care