torsdag 24 januari 2013

VARFÖR ska livet va så himla tråkigt?

Varför ska alla göra samma sak, hela livet ut. Nu när jag funderar på vad som ska hända näst har jag en hel hög med vuxna som står vid sidan och försöker uppmuntra mej till att börja studera. "snart ska du ha barn, och då måste man ha ett bra jobb, och då måste man ha en utbildning, och du börjar ju nå din ålder så du borde studera nu -sen kan du resa när du blir äldre....."

Jag höll med om nästan allt, förutom att ja kan resa när ja blir äldre för det vill ja inte -inte på samma sätt.

Visst. Jag har väntat på motivationen att studera, och har den inte kommit än lär den ju inte komma. Så lättare blir det ju inte. Sen har jag ju faktist gått 2 utbildningar fast jag bestämde mej att sluta skolan i högstadiet. eller var det redan på 6:an?


"Men utbildar du dej inte nu kommer du bara få dåliga jobb i framtiden, och du kommer bli fattig."

Och det var ju en känslig punkt eftersom jag har bestämt att ja ska bli rik. Så vad gör man?


1. tvingar sej att plugga nått för att ytterligare få en utbildning. vakna varje morgon och hata sin vardag. (jag vet ju hur skola fungerar... och det är inget för mej) Men det tar ju bara några år så är man redo att bilda familj istället. And that´s it.

2. fortsätter springa runt som arbetslös och antagligen förblir fattig resten av livet.

3. önska att det dök upp ett 3:e alternativ.

Så med andra ord är detta en perfekt dag att glädjas lite extra. Jag sammanställde mitt liv och har turen att välja mellan 3 alternativ. Vad är bättre än det?


3 kommentarer:

  1. Om du hittar ett jobb du gillar kan du ju kanske studera till det yrket på läroavtal? Hur låter det? Då får du ju jobba, tjänar pengar och får en utbildning ut av det också! :)
    //Jenni - http://jennimaatta.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Då säjer jag så här studer på distans, så kan du göra allt via neti--> du kan bo var i världen du vill--> du får bostads/studiestöd! :) Perfekt!! /Blubben

    SvaraRadera
  3. Följ hjärta å magkänslan så blir e nog bra :) lev nu å gör he du drömmer om, studer kan du gö när som helst i livet. Nu har du din chans ti gö preeeeecis va du vill :)) jag tror på dig å dina drömmar, he ha ju gått så bra hittils, speciellt tå du int ha brydd de i va andra tycker :) ♥♥♥♥♥♥ kraaaaaam från pääääääääm

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care