fredag 30 augusti 2013

Oj wow. Alla har vi desa stunder när man bara känner hur man älskar livet. Just nu i detta ögonblick är en sådan stund för mej.

Livet är en lek, när man väl tänker efter. Man tror ju (jag trodde/tror) att allt handlar om jobb, om att skaffa en trygg framtid och att nothing comes easily. Men egentligen är det ju helt fel -fast det är helt rätt!

Sure sure. Man måste jobba, kämpa och man ska ju "leva förevigt" så man måste ju se till att framtiden ser ljus ut. Men man ska ju också komma ihåg att man lever just nu, just här och det är precis vad man gör det till.

Jag vet att många sitter och tänker "wtf, det är inte så enkelt som det låter" men de är det ju faktist. Jag är väl ett levande exempel på det? Kanske inte min livsstil passar alla och kanske inte alla vill leva som jag gör. Men alla drömmer om ngt och det är just det jag pratar om. Jag gör det jag känner för, och det är fullt möjligt! Fast jag själv nästan inte vågar tro det. Allt är upp till en själv!

Så idag har jag igen haft en underbar dag. Vaknade imorse och hade inte en aning om vad dagen skulle bjuda på. Men nu kan jag iaf konstatera att jag är en erfarenhet rikare, snäppet lyckligare och har njutit av mitt liv än en gång. Det spelar egentligen inte så stor roll vad man gör, när eller hur -utan det är känslan som räknas. Samma känsla kan jag ha efter att jag avslutat ett jobbskift och står i kylen och äter någon annans tårta. Det räknas också som lycka -tårtan alltså.

Och lycka är väl ngt som vi alla strävar efter - det är just därför vi är här!

Jobba ska jag också göra, precis nu. Som vi konstaterat förut är vi alla vanliga dödliga och det ska ju finnas en balans mellan allt. ;) Kom bara ihåg att göra det som gör dej lycklig mellan varven, våga, chansa och lär. Don´t take life too serious.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care