fredag 20 september 2013

Gick till bilen igårnatt efter jobb och tyckte de känndes kyligt. Så kyligt att jag tillochmed måste titta efter vad det varför grader eftersom ja tänkte de va närmare 20. nä, ja blev ju lite förvånad när det var 33, och jag önskade att de inte skulle bli en grader kallare för det skulle tvinga mej att använda jacka. Man blir ju lite rolig här borta.

Blev stoppad av polisen igår, fick visa mitt id. Polisen här ska man som sagt vara försiktig med, de kan göra vad som helst och de kan klaga på minsta lilla. Har man inte täckta axlar och de har en dålig dag kanske de slänger en i fängelse, bara för att. Assholes som gillar sin makt. Fast igår va de nemas problemas, tur.

Vad annat...? på tisdag drog vi iväg för att röka shisha efter jobbet. 3 am, smooties och straberry vattenpiipa. Sen la vi oss på stranden vid 5am och titta soluppgång, förundrades över vattnet som känns som en stor bubbelpool när det är så varmt och bara njöt av Dubai. Det är ju väldigt fint här om man har tid att se. Kom hem vi 8 och sov hela dagen tills ja hade pick up kl 4.

Sen har jag träffat andrea för lunch också. Så roligt att ses igen. Hon flyttade ut för typ 2 veckor sedan och bor nu på hotell med sin pojkvän. Och Shellie har också hittat en ny "vän" så henne ser man knappt skymten av mer. Så jag bor "själv" för tillfället haha. Är så himla uttråkad att jag nästan klättrar på väggarna. Även om jag är omringad av människor 11 timmar om dygnet så är de inte tillräckligt. :b

Och ja, jag har fortfarande problem att överföra bilder. Jag hittar dem inte och it drives me crazy. Så få se om jag kan dela med mej eller inte.

1 kommentar:

  1. Ja tycker de e superintressant då du beskriver Dubai så bra! Intressant att höra om hu det fungerar där på olika plan och hur människorna beter sig, vilka regler som gäller osv. Så fort du kan sätta in bilder sku ja vilja se lite av nå typiska Dubai vyer. Finns de nån öken? Hur ser staden ut och gatorna ur ditt perspektiv :D Mamma vill också se! Saknar dej! //Jaz

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care