fredag 25 oktober 2013

Godmorgon! :) Sov som en prinsessa och vaknade med ett stort leende fastklistrat i facet. how amazing.

Idag ägnar jag min blogg åt Emmas fråga; :)

Hej! Tack för en trevlig blogg! Är nu som då in och läser om din vardag och undrar om du ofta har hemlängtan? Känner du dig ensam någon gång och tänker att du bara ska skita i allt och åka hem till lilla jeppis?
Ha det bra!


Kunde utan tvekan innan ja ens läst hela menigen säga nepnep! Hemlängtan har ja inte, fast de beror ju på hur man ser det. Ibland längtar jag hem för att jag saknar saker där, oftast mat. haha. Och mellan varven vill ja ha mysiga höstkläder och chilla framför tvn, eller göra dedär små sakerna "man brukar göra". Så visst finns det stunder när man saknar, men å andra sidan kan ja här lägga mej vid poolen och bläddra i en cosmopolitan så de känns ju som att ja inte borde klaga. haha

Självfallet saknar jag alla mina vänner och all tid med dem, och skulle göra allt i världen för att kunna dela mina upplevelser här med dem.

Och ensam.... hm.. Kunde nästan påstå att jag brukar känna mej mera ensam hemma än vad jag gör här borta. Hemma kände jag mej alltid så begränsad. När man har så mycket inombords och de känns som man är helt utan vett för att man "inte tänker som alla andra". Här tänker alla på "samma sätt" för att uttrycka det enkelt. Nu pratar jag inte kulturer, utan att alla kommit hit för nån orsak och det finns ngt som driver var och en. Här njuter folk av livet. De reser, de har experiences och de vill ha mer. Och alla är lika ensamma, så vi är väl alone togheter. haha Och när man åker ensam är man ju inställd på det, så de kan bara bli bättre. :)

Så som ja sa, dendär fuck-off känslan hade jag mest hemma, för ja ville iväg. Lilla jeppis brukar göra mej smått galen. Här har man självklart också dåliga dagar när man önskar man kunde vara hemma, men bara för att ja vet att m är där. Dedär dagarna när man vill han ska krama om en och ta hand om en som bara han kan. Men that´s it.

Det finns så mycket i denna värld. Livet är menat att vara underbart och det finns så mycket att se och lära. Så mycket att njuta av, så mycket att vara tacksam över och så mycket att uppleva. MEN här ska vi komma ihåg att man behöver inte flytta till Dubai för att kunna göra detta. Jag ser upp till de som kan göra detta hemma, som är lycklig och kan ta tillvara på vardagen som den är! Det är guld värt.

Alla tänker vi olika, men det som vi har gemensamt är att vi alla letar efter lycka - och vi har alla olika sätt att göra detta och olika mål att uppnå. Vad man är gör, vad som än händer, så kan jag nästan garantera att det är värt det.

Färdigt predikat. Dags att söka fram bikinin och dra iväg på poolparty! ;)



..... it´s all up to u.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care