lördag 19 oktober 2013

Igår spenderade jag heeela dagen på Blue Marlin -beachparty. Måste ju konstatera att Dubai inte alls är som man tror när man läser om det. (ofc beroende på var man är, men de får man ju välja själv) Här festade alla för fullt, hela dagen lång. Minimala bikinis, halvnakna killar och massa alkohol. Ja, där fanns nog allt som är förbjudet här. De är lite som att gå in i olika världar, utanför dörren är allt så strikt men innanför är det lite som en escape från allt, och man är fri att "vara sej själv" igen. På ett sätt kändes de lite ledsamt. Där stod jag och funderade över livet. sällan.... haha hur som haver så måste jag ju erkänna att jag missat så mycket av dubai pga mitt jobb. Här finns såååå mycket att se, göra och uppleva -men jag har mest jobbat..

Och det är vad alla verkligen har försökt berätta för mej, fast jag har inte lyssnat. Men nu börjar jag ju förstå vad de menar. Tänk att jag redan varit här i 3 månader. De är ju nästan ofattbart. 

Sen att betala 25 euro i taxi för 1h 15 mins färd är ju en helt bra deal. Men man får ju 50 liter bensin för 19 euro så.... not bad. 

Men PESTCONTROL IMORGON, äntligen!! kan inte vänta tills dessa kryp ska döööööö! De är överallt. ekkligt! Vilket betyder att jag måste vara borta hela dagen imorgon. Så värt det! 

Sa ja att de fixade mina lampor för nån da sen också. Här har jag haft mörker i mitt rum och badrum i 2 veckor och gubben kom och hjälpte. Ja pekade på elskåpet på väggen å försökte förklara att det nog är proppen det är fel på. Så vad han gjorde var att öppna och switcha på en brytare och walla -magic. Men ja kunde ju ha gjort det själv, 2 veckor tidigare. Vart har min händighet tagit vägen???? -.- De måste nog tro att jag är en riktig blondin nu, and i dont blame them. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care