måndag 4 november 2013

oh boy! Vilket dygn.

Abu Dhabi ligger ca 1 timme bort från Dubai. Men det tog oss nästan 8 timmar från att vi starta hemmifrån tills vi anlände till vårat yachtparty. Varför?

För vi åt i Abu Dhabi före vi gav oss iväg till Yas Island var de hade detta event. Vi blev tillåtna att köra in till hotellet (och området) för att vi (plötsligt) var vän med sheik Abdulla som hade sin svit där. (no acess utan ett pass till området, men sen när vill vi betala dyra biljetter?) Vi gav våran bil till en valetparking som inte existera (bitches know how to do it huh? ;) haha) och traska in för att möta våra nya vänner. De visade sej ha nattlinne på sej (deras vita klänningar/pyjamisar) och vi hade våra partydressar med bauta urringning och halva arslet synligt. Kände oss inte riktigt bekväma så även om de had massvis med rosa bakelser och chokladkakor i sin svit så  bestämde vi att dra vidare till yachtpartyn.

Smög oss förbi kontroll nummer 2 och fixade oss en buggy som tog oss till en av alla de super fina, mäktiga, lyxiga båtarna. Och man kan ju inte riktigt fatta, att jag faktist är så lyckligt lottad som får uppleva sånhänt. De är ju som på film, och en båt är ju större än mitt hus. Ganska otroligt.

Men kvällen var ännu ung. Sen va de dags att dra vidare till en klubb och det visade sej att vi hade bord nära Busta Rhymes. Got way too drunk, blev dränkt av champagne shower och festa till 6 på morgonen. Och de som tror att man får sova den tiden har fel. Kunde ha valt att åka på nå utav dessa efterfester men Andrea tog mej i armen och körde hem till Dubai! Tur va ju de, för jag skulle nog ha koola vippen om ja fortsatt att festa vid denna tidpunkt.

Hade en så hiiiiimla bra kväll. Och som ja sa så kan ja inte fatta att ja verkligen får vara med om allt detta. Att dethär är mitt liv. Så fast vi kom hem 8 på morgonen kunde ja inte vara mera lycklig än såhär och tacksam för alla möjligheter som finns. Och om dessa ytliga saker vore allt, men ja e så glad att jag träffat Andrea också. Jag brukar säga att det är som om jag träffat mej själv. lovely!

Anyway. Pics kommer senare. Dags att jobba sej lite så inte detta livet blir too goood to be true haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care