torsdag 16 oktober 2014

Jaha va ska man dela med sej av denna gången då?

Som ni kanske förstått med tanke på att vi redan har firat jul så är det ju inte länge tills jag åker iväg. IIH! Excited över att få veta vart ja ska denhär gången eller? Jag är iaf superexcited över att åka och har redan massa plaerat!!! Sightseeing, new conections, också möta några gamla oväntade vänner - och några väntade också för den delen, och så den delen med att inte ha en aning om vad som väntar eller hur man ska ta sej igenom resan är ju otroligt spännande. Kan ju meddela att jag fortfarande inte ens vet var jag ska sova vissa delar av resan haha önskar ju man kunde slänga ur sej att "de är ju ba att ta in på hotell om du blir hemlös", men me min ekonomi är det nog inte ens ett alternativ. Told you it´s going to be awesome! ;)

Men ngt jag verkligen hatar, om man får använda ett så starkt ord, är att frysa.

Är det minus 40 ute och jag har så effektiva kläder att jag inte fryser kan ja tycka det är lite mysigt och uppfriskande. Men har man kallingar om daganra i oktober, vanligtvis dubbla långärmat och dessutom sover i en fleecemorgonrock, ja då har vi ingen glad madeleine mer. Och de är just så fallet är nu. Jag fryser konstant, och jag är så tacksam att ja inte behöver uppleva färden till -20 i år. Känns ju lite som en tradition nuförtiden också att skippa den delen av året eftersom jag båda gångerna har åkt redan i july. Sent ute i år eller va hände där? :b (fast ja åkte ju till London ett varv förstås)

Hur som helst! Innan jag åker nånstans ska jag ha tömt slottet. Tillika måste jag ju erkänna att de ska va skönt den dagen när det är fädigt flyttat av och an, för de senaste 3 åren har det minsann flyttats. Positivt med det är att man inte samlar på sej onödigheter och slänger vartefter, men för ett år tillbaka känndes det verkligen bra att ha fått alla sina saker på rätta ställen och hade ett stabilt hem att åkerkomma till. Men planer kan ju tydligen ändra, och tur är väl också det. :b

SÅ ÄR DET DAGS FÖR COUNTDOWN ELLER? janå ja skulle försöka checka in idag, men tydligen var jag lite väl tidig - men där fick ni en liten ledtråd. ;) men sunny days, drinks on the beach and big city life is ahead och de pirrar så mycket, fast ja knappt förstår att ja ska åka igen!

Men att börja packa. .... ... ja. no comments said on that one.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care