måndag 1 december 2014

Another week är förbi och dålig uppdatering som vanligt. Så vad har hänt under tiden som gjort att jag varit så upptagen?

Jess har varit iväg så jag har spenderat nästan all min tid med Frida och gjort what amsdelain&Frida use to do! Tagit drinkar, sett Nelly och NeYo på klubb, varit på fina middagar, bowlat och varit på staffparty fast vi inte ens jobbar - blev medbjudna ändå! Idag har vi dansat i regnet (på allvar) och druckit öl på en pub under dagen bara för att de är sunday funday och de va ett viktigt game på tv.

Vi har festat till 6 på morgonen till Rebecca & Fiona i downtown och sett våra vänner Dja, vi har ätit smarriga pannkakor på ett ställe som inte haft stängt en ända dag på 100 år, vi har mysit med te framför en fireplace på utsidan 5 på morgonen och vi har firat en födelsedag.

Jag har faktist också träffat upp med the beautiful sahandra en kväll å så himla roligt att möta upp med folk som är från samma ställe som en själv, och som upplever kind of the same things. Fast de var första gången som vi pratade så klickar man så lätt. Man är på nått vänster så lika och kan förstå varandra på ett visst sätt när man träffas så. :)

Vi har också firat thanksgiving med Allens familj vilket kändes som en jul hemma. Hela tjocka släkten på typ 30 pers å såå mycket mat. Och de va verkligen en riktig thanksgiving med turkey och pumpkinpie, i was soo happy. Allen är persian/judish och hans familj är verkligen sååå gullig! De är så nära på ett helt annat sätt än folk hemma eftersom de verkligen använder kroppskontakt för att visa att de bryr sej. Och så välkomna jag Frida å totte kände oss också! :)

i övrigt har vi bara gått runt i butiker och gjort normal things like a normal life. Och ni vet tvättat och handlat och so on. haha Måste dock erkänna att min tid börjar ta slut här och de känns väldigt jobbigt och lessamt. På nått sätt känns de så självklart att ja ska stanna här att jag knappt fattar att ja ska åka ens. Men en liten stund till att suga in all hollywood madness and beauty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care