fredag 5 december 2014

Oh Hawaii är underbart! Har nu spenderat några dagar här och det är både som man tänkt sej och inte. De har sina hulahula danser och sina hawaii shortor och brinnande facklor lämgsmed gatorna. De har palmer och fina ständer med fake karamellblått vatten som är så klart att man inte kan tro det är sant.Och de har julgranar och prydnader av blommor och flipflops och santa clause är gjortd av sand eller är klädd i blommig juldräkt haha De är varmt och fast det har varit halvmulet sen vi kom har vi ändå kunnat gå runt med relativt lite kläder. I går surfade vi för första gången även fast de regna på morgonen när vi börja, men så varmt vatten ändå så fast vi spendera hela dagen på stranden frös vi inte.

Så vad menar jag med att de inte är som jag tänkt mej då? Nej sini O´ahu (som är de mest turistiga nära honolulu) som vi är på nu har verkligen alla butiker man kan tänka sej. Fashion distrikt eller vadå? De har alla klädbutiker från forever21 till prada och victorias secret. De har yoghurtland och cheesecake faktory. De har verkligen allt man kan önska sej, en kollektion av de bästa så att säga. Hade väntat mej mer lite små hawaii buiker här och där, vilket också finns, och några beachbarer and that´s it men de känns verkligen modernt och fint här. Fräscht. 

Så jag kunde nästan säga Hawaii är ett modernt thailand med tanke på allt grönt som finns här och de fina stränderna. Påminner mej också lite om Miami.. Eller ett grönt LA paradis utan fancy nightclubs. :b

Annars så har vi inget internet i lägenheten så de är lite svårt att hålla kontakt med omvärlden. Skönt ändå. Idag satt jag faktist ute på en pir och kunde känna ett lugn i magen. Första gången på väldigt länge. Jag har annars svårt att relaxa för ja har så mycket jag vill göra hela tiden, men så skönt det var när man märkte att man verkligen bara kunde sitta där och njuta av havsdoft och perfekt luftvärme.

Ja ni förstår ju säkert att jag har hundra saker jag skulle vilja berätta och dela med mej av, och jag kan bara ge er 5% av allt som händer för ja inte har tillräckligt med tid. Men de är ju alltid nått...

Till next time. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care