måndag 26 januari 2015

Och dagarna bara flyger iväg som vanligt! Men vad hände? Dog både jag å Jess samtidigt eller varför är de ingen uppdatering?

Ja, vi avslutade Byron och åkte vidare till gold coast och surfers paradise. I detta skede hade vi rest tillsammans i 3 månader, och 3 av de veckorna i Oz. Men här var det dags för oss att ta olika vägar...

Why why why?? har vi grälat eller?

Nej kära vänner, sån glädje tänker jag inte ge er. In fact vi var väldigt väldigt lessna när jag stod kvar i surfers å vinka av henne när hon fortsatte vidare med bussen. Tanken från allra första stund, vilket var januari för ett år sen, var att vi skulle åka till Oz tillsammans i november/december och resa runt i 2-3 månader. Vi starta lite tidigare, som ni alla vet, och under den tiden lärde jag känna en själ som är lika fri som mej själv. När vi pratar om mej och jess vet man aldrig vad som händer, och vi gör saker vi känner för. Så när hon kände för att åka till ett nytt ställe hon inte sett innan så tänkte jag abslout inte hindra henne, även om de skulle betyda att jag skulle sakna henne massvis!

Vi var ett superteam verkligen och de var så roligt att spendera all den tid vi hade tillsammans! Så mycket vi upplevt, lärt oss och sett. Och så många hemlisar vi har!!!!!!!! (only to make u curious!!!;)) Men pga detta så hade vi ett stort smile påklistrat när vi vinka av varandra. Vi sa "detta är inte ett hejdå, det är ett vi ses snart  igen!" Still, i miss her.

Så där stod jag i paradiset on my own. Planer existerar inte i våran värld. Jag visste bara var jag skulle sova 2 nätter framöver, men that´s it. Backpacker budget som alla vet att inte är att skryta med - och speciellt inte i dyra australien - och ingen planerad rutt. Så what to do? JO, precis de man känner för!

Bokade därför en biljett till thailand för att möta upp med M, vi va ju ändå så nära varann å så hadd ja ju dryft. :) Planet gick 24 timmar senare och ja kände mej lika spontan som vanligt. Festa hela natten och sov inget innan flyget. Yep, i´m still young. haha Sen om man tror att thailand är nära Oz så har man glömt att kolla flygtiden som är 12 timmar, inte 2 h som en del kan tro om man tänker snabbt.

MENMEN som sagt, here i am! Lever som en prinsessa på min budget nu. Har ju faktist råd med riktitg mat istället för tonfisk och gröt som jag annars levt på v a r j e d a g i 3 månader. (ja lyxliv att man får resa eller?;)) Har rest runt lite här och ska stana en stund. Men som ni alla förstår, de är ju bara tillfälligt. Ja hann ju bara spendera 3 veckor i australien så can´t wait to get back to explore the rest of it. Men nu ska ja njuta av min semester, things could change when i get back to aus, u never know. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care