onsdag 6 maj 2015

Ja hur var min resa nudå? Sha. Den var väldigt snabb kan jag ju påstå. haha

Orsaken till varför vi åkte var för att Lara måste åka ut ur landet för att förnya sitt visum och hon ville mer än gäna ha sällskap, och vi tänkte att på detta sättet får vi 2 kvällar att faktist gå ut och ha roligt. Babyfritt och vi måste ju "fördriva tiden" anyway. Så sagt och gjort, jag hade inget bättre för mej ändå så varför inte åka ett varv till Nya Zeeland?

Ja, kan ju redan nu förklara att resan inte riktit gick som planerat. Vårt plan var försenat pga av allt regn här i gold coast och när vi väl kom till NZ fick vi problem i securityn och fick prata med tanter som undra varför vi besöker landet under så kort period och försökte klura ut om vi gör "visajumping" vilket ju är förbjudet. För min del var allt ok eftersom jag har mitt visa under kontroll och får resa hur ja vill, men de föröskte mjölka mej på info om Lara förstås. And they are sneeky bustards for sure... Efter många om och men lyckades vi äntligen få ett tillfälligt visa i nz och när alla andra kontrollgubbar såg våra "infoblanketter" man visar upp fick vi samma reaktion varje gång "oj wow, what happened here, someone have been writing all over haha" Pretty sure tanterna gjorde allt de kunde för att ge oss a hard time, såde ba fö att fittas.

Kom till hotellet 4 am och var inte isäng innan 6 am, vilket betyder att vi också sov till 2 följande dag, i misstag. Den dagen vi hade planerat att spendera tid i stan å luncha å shoppa. Ja well, vi skippa den delen och hoppa direkt över till partydelen eftersom vi ändå missat vår första utekväll. Ja, de resulterade i att vi tydligen hade lite väl många predrinks på hotellet eftersom vi bara hann spendera ca 1h istan på olika pubar och runt 10ish blev Lara utsläng från klubben. hahahah

Shaa, då ville hon gå hem och jag tänkte hell no! Inte betala jag en dyr sista minuten biljett till nz för att sitta på hotellet icke. Så när hon hoppa in i taxin gjorde jag en amsdelain, dvs en spontanis. Fråga killen jag precis noterade på sidewalken va han ska göra och fråga nog inget mer innan jag smälde igen taxidörren och sa att jag följer med han. Sagt och gjort.

De visa sej att han jobba inom nattlivet och måste gå till alla dessa ställen bara för att kontrollera viss information och jag följde snällt efter. No lines och jag hann se 6 olika nattklubbar och hela halva stan. Det är effektivt må jag säga. Hade väldans trevligt och hade inte kunnat önska mer av den kvällen (förutom att ha Lara med mej förstås). stanna ute till kl4 när de var dags att åka till hotellet och hämta resväskan, flyget var nämligen 6 am.

Så ingen sömn och en helkväll senare var de dags att åka hem. Hade vårt egna party på flyget där vi satt och sjöng & dansa och Lara börja pimpla vin igen. haha Men gissa va som hände när vi anlände till oz om inte en extra security control. Surprise. Blev separerade igen, fick nya frågor, resväskan genomsökt och de took forever innan vi kom ut från flygplatsen. Och gissa om man var lagom focuserad och alert nu när det var 10 am nz tid, not really.

Men som sagt var de inga bekymmer för min del, och det gick ju bra för Lara också. De ville bara kolla så hon inte jobbar här vilket alla andra också haft problem med har jag hört. Senast igår när vår nya inneboende Brian anlände från US så var de nära att de inte lät han komma in i oz. De gick igenom hans fb messages och de tog han flera timmar innan de släppte in han. Små fittipinna verkar de va. :b

Ja så påtal om he, nu blev familjen ännu större haha Damons bff från NYC ska bo här tills han tröttnar. :b Så de börjar bli fullt hus må jag påstå men finns de hjärterum så finns de stjärterum! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care