onsdag 25 september 2013

Uf. terrible night yesterday. Och lika dålig start på dagen idag. Just nu vill jag ha en stor påse med makuunigodis (det finns bara gott godis hemma, här och i usa är godis inte alls de samma. värdelöst) Ja vill stanna under täcket hela dagen och se romantiska filmer, eller hysteriskt roliga komedier som ger min mage träningsvärk. och så skulle jag flyga över m! De känns som att de inte alls är min dag idag, men man får ju göra det bästa av den, eller hur? Den blir ju inte bättre av att man surar heller.

Fast igår gick vi ut och hade oss varsin drink innan jobb. Dum som vi var gick vi till the-best-place-to-be on a tuesday. Ni kan ju fatta att det var lätt att lämna den bästa klubben fylld med supersnygga, normala (who said that?) människor där vid halv 11 när det började bli crowded. Not really. (här kunde jag ha en utläggning om hiphopkvällar, indiannights och arabppl men för att inte förolämpa ngn eller bli missförstådd så låter jag bli. love them all) Men vi hade en drink med rå äggvita i. wtf? Vem kommer ens på att göra en sån? Vem vill dricka rått ägg? Aldrig hört om förut, men de va dock en succe. Not bad at all!

Så så småningom (hur roligt blev inte dedär? haha) ska jag packa min väska, ta med mej mina nudlar och gå iväg för att jobba mej lite. Jobba med en starbucks förstås. Idag ska jag köra en extra god, med extra grädde och karamellsås. Sådeså!

Sen tro de eller ej, så har jag flera gånger redan haft julkänslor här. julkänslor i en 37 gradig solig muslimsk öken. Är det möjligt? Jag tror jag håller på å go crazy. Hemma får ja dem först i february, när min ass har vant sej med kylan. Och det är nog omöjligt utan snö. Men samma var det i usa. Ingen snö i oktober men jag var överladdad med julkänslor! märkligt i know. Måste dock medge att jag är så himla glad att jag inte är hemma nu när det börjar bli kallare där borta. Ni kan ju fatta hur mycket jag mindre-tycker-om 0 gradigt om jag fryser här.

Men fart åpåå, dags å laga se nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care