torsdag 26 juni 2014

Hej alla goingar. Kan ju inte precis kalla mej en bloggerska mer, men de hindrar mej inte från att uppdatera er lite om var i livet jag är just nu. :)

Jag var ju hemma några månader och njöt verkligen av den tiden. Alla kaffestunder, vänner, trygghet, familjekärlek, favoritpromenader, kärlek, och kärlek, och sa jag kärlek? som finns där, de kan man inte hitta någon annanstans i denna värld. Men alla vet ni ju att jag inte har så lätt att hållas på samma plats. Så dagen kom när det var dags för mej att igen ta mitt pick och pack -fast denna gången stannar jag inte speciellt länge så ni ska nog se mej hemma snart igen :)

Men än gång har jag fått konstatera hur rik jag är på livet. Tänk er. För ca 2 år sedan visste jag ingenting om att resa. Jag hade nästan aldrig suttit på ett flygplan. Jag hade aldrig pratat engelska förutom i skolan. Jag var blyg, och rädd för främlingar. Jag hade inte en aning om hur världen fungerade.

Idag däremot pratar jag i misstag svengelska eftersom de känns helt naturligt. Jag har en vänkrets över hela världen och contacts så de räcker till och blir över. Jag kan dessutom jämför saker jag nu upplever med 3 andra länder, länder som jag också har kunnat kalla mitt hem. -Jaahaa, så de är så de fungerar här?! eller -jamen, de är såhär det går till här....

Och jag vet att många säker tycker att mina inlägg nuförtiden känns lite väl överdrivna av lycka. Men det är just därför som jag delar med mej av det. Jag blir hela tiden påmind om den känslan, och den känslan hade ja inte för 2 år sedan när jag var hemma och jobbade som en tok. Så jag blir själv så förvånad över hur löjligt glad man kan känna sej när man gör vad man tycker om.

Fast de finns så mycket mer att ta in och säkert oändligt med nya upplevelser så känner jag mej sådär lagom viktig och bekväm när jag tar mej fram i the big city nu. Jag har den information jag behöver för denna tidpunkt i mitt liv och njuter av att använda den. Sen står man där i ett trafikljus och väntar och funderar och känner att yep. This is where i belong, this life is what im made for.

Just nu är jag tillbaka i London, men det är nog tempot överlag som gör mej så tillfreds. Även om London är helt bra de också, men inte ett ställe jag någonsin tänkt mej att jag skulle bo i. De blev nog mera ett spontant tidsfördriv att åka här via. Och med spontant menar jag att jag bokade mitt flyg 3 dagar innan jag åkte och visste inte ens var jag skulle bo kvällen innan mitt flyg åkte. Mitt flyg gick 6 på morgon för att nämna. Så spontant var det ju, precis som jag vill ha det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care