tisdag 26 augusti 2014

Hej alla underbara människor där ute, förvånade över att jag återvänt?

Denna bloggen verkar ju tyvärr dö ut mer och mer, fast jag ofta tänker på att jag borde uppdatera. Både för att jag ju känner det som lite terapi för min egen skull när jag får skriva av mej och för att jag "senare i livet" säkerligen gärna vill blicka tillbaka på vad jag gjort. Men, såhär blev de bara.

En underbar resa har jag iaf bakom mej, ännu en gång. Denna gången fick jag uppleva den tillsammans med några av mina absolut bästa vänner och det är en resa inget kan jämföras med, på många sätt. Det tycker jag är ngt av det svåraste när man reser och upplever saker, när man vill berätta och visa de närmaste hur det verkligen är - men det int riktigt går. Så att göra en resa tillammans var helt underbart, och vilket team vi är alltså. 7 tjejer i en (för att nämna superfin) lägenhet i en veckas tid är möjligtvis inte det lättaste. Men det ända vi kunde säga på hemresan var att vi inte ville åka hem och hur lyckligt lottade vi är för att ha varandra. 7 helt olika karaktärer som älskar och accepterar varandra precis som vi är och kan komma så bra överens fast man är så olika, vilket i sin tur gör att man blir så lika ändå -man kunde inte önska mer. Så mycket skratt och minnen vi fick under den veckan alltså. Vill ni läsa mer om vad vi gjort och se massvis med bilder, då får ni besöka pamelas fina bogg som guidar er från dag 1-8! :)

Sen har jag också fått en läsarfråga som jag gladerligen ska svara på, bättre sent än aldrig! :)

Hej, skulle du kunna skriva om varför du inte tyckte att London var något för dig? :)
så intresserad eftersom jag ska dit i 2 månader snart.


London i de stora hela var helt fint. Det jag gillade mest var allt grönt som fanns med alla parker och träd som var överallt fast man kände ändå att de var en storstad. Men de var också en storstad med ett väldigt högt tempo. Packat med turister som trängdes överallt och om man jämför med andra städer jag varit i så kändes London mer kaotisk än de andra.

Sen uppfattade jag folk som väldigt målinriktade. De som kommer till London vet vad de vill ha och är ute efter - och koncentrerar sej också hel hjärtat på det. Hittar man däremot de som delar samma intressen kan man ju verkligen kunna bygga ngt helt underbart tillsammans! Men ibland kändes de som många var väldigt "egocentriska" och de var svårt att komma ngn nära eftersom många ansåg sej själv som the one and only och de behövde ingan annan än sej själv.

Och att de slänger ut sina sopor på gatan varje kväll är inget plus. haha.

Men missförstå mej inte. Är man öppen och villig att ta in informationen för att leva och lära är det inget fel på London at all! Ja hade en jätterolig stund där borta och är mer än glad över tiden jag hade där! :) De handlar ju helt enkelt om att uppleva ngt nytt, det är iaf vad jag strävar efter när jag reser. De finns inget som är "rätt och fel", utan man tar emot what comes your way och får sen glädjas för att man kan se hur olika saker och ting kan va. Och det bästa är ju att man sen helt själv får bestämma och känna efter hur man upplever en situation eller ett ställe. Bara för att jag inte tyckte att london passade just mej så har 90% av de jag vet älskat den staden! :)

Och oberoende om du kommer tycka om det eller inte kommer det garanterat att bli the time of your life å du kommer ju garanterat inte ångra dej! :) Erfarenhet kommer du få oavsett! ;) i wish u all the luck! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care