fredag 24 oktober 2014

AND I´M BACK IN PARADISE! and yes, paradise is LA! Who knew?

Ända sen jag lämna detta stället har jag velat åka tillbaka, och nu är jag äntligen här. Det är helt otroligt och fattar det nästan inte. Men trots att det är 2 år sen ja åkte härifrån så känns de precis som hemma, och som att ja bara varit borta på en veckas semester.

Flygresan gick bra förutom några undantag. Typ som att de inte tänkte låta mej gå på flyget i Arlanda eftersom jag glömt att printa min utresebiljett och att de hade ett låångt talk i säkerhetskontrollen när ja anlände. Men annars ger ja Norweigan ett sort plus för deras fancy och billiga flyg hit! :)

Väl framme försökte ja få en ubertaxi i 3 timmar tills jag gav upp. Landade 4 men efter att ha försökt springa runt efter wifi och taxisar i några timmar satte jag mej i ett hörn och tänkte att ja inte give a fuck anymore. Nivetnär man är sådär lagom trött och bitter och inte orkar med några prövningar just då. Så satt å scrolla instagram bilder, kolla fb osv. lämna slutligen flygplatsen runt 10 när Allen landat med sitt flyg från hongkong, för att snålåkta taxi tillsammans med han. haha så tur hade ja ju till sist ändå. it´s called patience.

Och Allen tog mej hem - bara att till grannen. If u know what i mean? Allen är ju min fd granne ja. Frida var också här och vänta på mej och lika roligt att träffa henne igen! Jag och frida har redan druckit mimosas en eftermiddag på the Roof, chillat med margaritas i Hollywood, jag har hikat i Runyon, myst med ginger, varit ute och festat och så har jag varit jetlaggad och hangover så jag har powernappat ganska ordentligt båda dagarna. Men jag vaknade ju också 5 första morgonen så inte konstigt att jag var trött under dagen. :b

Är iaf så himla lycklig över att vara tillbaka! Dansar fram, ler onaturligt mycket och njuter av alla saker som jag nu får uppleva igen! Ren lycka!

Men nu är de dags att sova, hela dagen planerad imorgon :) Så good morning Finland, good night LA. xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care