måndag 5 januari 2015

Ja nu känns de ju faktist nästan som Sydney är mitt nya hem. Jag älskar staden! Den är sådär lagom stor och har allt man behöver! Vatten, natur, finfinfinfinahus, storstad men ändå inte hysterisk, sommar å sol, nattliv, underbara beaches och så har vi träffat flertal människor som vi har hängt med. Igår spela ja också tennis sådär by a coincident och ja sprang runt som ett litet barn igen, de va så roligt! :D Och så har jag för första gången i mitt liv kört på fel sida av vägen, med ratten på fel sida. Klappa mej själv stolt på axlen efteråt för att jag inte förstört audin och att alla fortfarande levde. Good job! ;) En kväll var vi också ut och äta middag med nå kållbybor som vi sprang på mitt på sydneys gator. Ja, världen är liten alltså!

Och så firade vi ju nyår här också. Oh wow. No words att förklara den kvällen. De va bara ett helt lyckorus och den mest perfekta kvällen man hade kunnat önska sej! Faktist. Startade med hemmafest hos de vi stanna hos innan, gick sen iväg för å kolla fyrverkerier vid 12 och fick den mest perfekta gräsplättsplatsen ever. Vi var egentligen påväg till Operahuset men gick i misstag fel och hamna uppe på en liten kulle istället. Kom 5 minuter innan 12 och såg fyrverkerier från 5 olika ställen! (också från operahuset då ja!) När vi prata med folk som hade varit vid operahuset hade de varit så trångt att man inte kunde röra på sej, de hade knappt sett raketerna och hade väntat i flertal timmar bara för att ha sin plats. Så de kändes ju bra att once again ha varit lost in the right direction! ;)

Efter rakterna gick vi tillbaka till hemmafesten som var i full gång med sina nakna strippor som servera litervis med alkohol och shots till alla innan vi skulle gå på ett boatparty. Boatpartyt börja 2 på natten och sluta vid 7 på morgonen. Så vi dansa, drack lite till, såg soluppgång och hade helt enkelt den bästa natten på väldigt länge tillsammans med flera hundra andra som dansa tills solen gick upp! Och så hade man ju dendär känslan igen att man är precis var man är supposed to be. Nowhere else but just right there.

Vi har annars sett allt här i Sydney som vi hade på vår to-do list så vi börjar småning om vara redo att dra vidare. Måste dock erkänna att tanken att stanna här med en gång redan har slagit mej ett par gånger, men ni vet dendär nyfikenheten om resten av landet är ändå för stor för att kontrollera.

De ända jag vet är att de kommer spännande tider emot och definitivt en ny utmaning för min del! Så lite dendär skräck-blandad-förtjusnings-känslan börjar sakta komma tillbaka. Men de är ju de som är så spännande, you never know what gonna happen.

Och på tal om det, Jag och Jess lever verkligen enligt de mottot, vi har verkligen ingen aning om vad som händer nästa dag, eller var vi ens befinner oss samma kväll. Allt kan hända och jag kan lugnt skryta med att vi vet vad det innebär att go with the flow! Andra kunde kanske säga vi är sista-minuten planners, eller ja - kaosmänniskor, men jag föredrar att kalla det a new way and a new experience. And so far so good! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care