måndag 23 februari 2015

Sådär ja. Dags att introducera er till mitt nya liv. Det kallas Paradise.

The fact is att ja faktist fick jobb innan jag åkte iväg till Thailand för typ 6 veckor sen, här i surfers paradise även kallat Gold Coast. Alltså bara för att påpeka så känner man sej väldigt lycklig bara av att de har palmer på sina registerplåtar och vägarna heter sunshine blvd eller paradise road.

Anyway. Got a job men började med semester. (anyone who´s surprised?) De var då thailand och en intensiv partyvecka (never again) i Sydney innan jag återvände hit igår.

De som var de mest jobbiga var att jag inte hade berättat åt nån (surprised again?) fast jag gärna nog hade velat det. Ville ändå börja innan ja sa nått just to be sure, för ni vet ju att mina planer inte alltid blir fulländade så de hade ju varit pinsamt att säga ja skulle jobba men sen bokat en enkelbiljett till Afrika bara för att jag kände för det ist....

Ok, sluta flumma.

Som sagt. Paradise. Jag bor i ett mansion. Det är ett 6 bedroom place, alla rum med egen dusch, walk in closet och toa ofc. Vi har ett pooltable, pool area med även hottub, vi har ett eget gym, en bio och för övrig bara ett massivt kök och sitting areaS och bar och balkonger och massagestol och terasser och .... ja ni förstår. Jag kan till och med öppna ytterdörren från mitt rum och prata i en manic för att komunicera med människor i andra rum. Då vet ni storleken på huset.

Shahapp, hur gick detta till då? hur kan du ha råd med detta? Vem bor du med?

Ja som sagt, jag har ju ett jobb nu och kommer betala hyra som vanligt folk. Jag bor med en av de snällaste jag mött under min vacay så för tillfället är vi bara 2 i huset plus hans flickvän som kind of också bor här. So, i made a wish, and my wish came true. Again. haha

De är faktist så enkelt. ;) What more can i say?

Så här är jag. Tar en dag i taget för som sagt, man vet aldrig vad som händer men shaaaaa - de känns nog som att ja kommer stanna här for a while, to be honest. :) Bo in mej lite och fylla på resekontot igen. Eller bara leva lite adult liv för en stund. De känns som de är dags för ett nytt kapitel, and that one starts now. :)

Cheers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care