söndag 8 mars 2015

Hej alla söta rara. Idag ska jag faktist presentera er till en ganska privat del av mitt liv som jag inte precis har delat med mej nått vidare av än. Orsaken är att ja för några sekunder kände av ett budskap som sa att jeppis behöver nått att diskutera över för att inte dö ut, and your wish is my law.

Så vad hände riktigt i australien, hur fick du ett jobb på guldkusten av att bara spenderat 5 dagar där. Jo gott folk. Jag sprang på dendär rätta människan jag har önskat att träffa. Måste halvskrytigt erkänna att jag hade haft jobb både i sydney och byron bay och även ett annat erbjudande här i surfers. Men ni vet, om man vet vad man vill ha - varför ta ngt annat?

så. Som alla vet couchsurfa ju jag å jess under vår tid tillsammans och jag träffade denna människan via vår host. Vi förfesta och gick ut tillsammans och jag hade mitt flyg till thailand följande morgon och skulle vara borta i 6 veckor innan jag planerade att vara tillbaka i surfers, för att fortsätta uppåt som var meningen. Men ja prata me denna killen och på nått vänster kände ja att de var värt att lyssna denhär gången... alltid skeptisk men alltid öppen för att diskutera!

6 veckor senare fanns erbjudandet fortfarande kvar och what to do om inte pröva??? :)

nu har jag spenderat 2 veckor i surfers och vad har jag åstadkommit? jag har varit på lunch till byron bay, bara för att alla älskar byron och vi ville spendera lite tid på stranden. Vi har varit å tittat koalosar och kängrosar till en djurpark. Vi har spenderat en halv dag i h&m på deras openingday i brisbane som är 2a (Eller 3:e hm i oz) vi har haft folk över på grillfest och biljard och poolparty. Vi har druckit champagne flera kvällar bara för att vi kan. Kollat 3D filmer i våran bio, tränat i vårat gym, varit ute å festat en helg och var på den mest perfekta festivalen ever denna helgen. Jag har inte heller gått upp innan 10 än, å oftast hinner man sola en stund innan vi ska jobba runt 12, 1, 2. Jag tror jag jobbade 1 dag förra veckan och då unna vi oss att stanna vid 2 olika cafeer för att äta kakor och sen körde vi en Ikea shopping me köttbullar å kalles på hemvägen, så inte många timmars slavande där inte. Though job.. haha de kmr dock bli mer stressigt längre fram, but so far so good. :)

Men vadå? va är det för jobb dååååå? det bästa är att jag är my own boss. Thats right, jag har fått godkänt min business så jag är min egna chef. Jag jobbar hur mycket/lite jag vill, börjar slutar när jag känner för det och får en lön jag aldrig kunnat drömma om!!! Redan efter 1 vecka hade jag mer pengar än vad jag ibland kunde förtjäna där hemma under en månad. Madness. Ja vem skulle ha trott det om lilla amsdelain, att hon skulle driva sitt egna företag en vacker dag, i australien?! Nä, tro mej. Detta var en önskan som till och med jag blev förvånad över när den slog in, och den är till och med bättre än förväntat.

De bästa är också att jag slipper byta arbetsgivare efter 6 månader vilket jag annars skulle behöva göra med mitt visum. Jag slipper också arbeta 3 månader på en farm för att kunna stanna längre än 1 år om jag vill OCH jag betalar mindre skatt än annars. Boom!

Jag är också så lycklig, varje dag. De är nästan så de är jobbigt. Totally jealous of myself haha

Men hallååå, ja veet att ni vill veta vad min business är men hallåååå.. en sak i taget. To be continued! ;) xxx

1 kommentar:

  1. Tryckte bajs eftersom jag vill veta nu vad du jobbar med! :D
    Om man har 3 veckor på sig att se australien, vad tycker du man ska satsa på och hur göra?

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care