onsdag 11 mars 2015

Tänkte väl att att mitt inlägg skulle sätta fart på några nyfikna så mission completed! ;) jag ska ta å berätta för er vad jag har för mej här borta, men ska först ge mej själv några veckor att förstå hela processen och se hur framgången framskrider. Men kan ju meddela att jag har planerat en semester iaf hhaha. yep, u all know me.. denna gången handlar det om inte mindre än ett riktigt typiskt amsdelainställe som jag längtat efter att få uppleva och en födelsedag. Men för att inte hamna på sidospår, jag har fått en läsarfråga. Yippie!

Tryckte bajs eftersom jag vill veta nu vad du jobbar med! :D 
Om man har 3 veckor på sig att se australien, vad tycker du man ska satsa på och hur göra?

oh Well oh well. Av alla de ställen jag sett är australien lungt på topplistan! Helt klart. Fast la & vegas är nått jag önskar alla skulle uppleva så är det ställen var man måste bo in sej på för att fatta hur det fungerar. I australien är man hemma med en gång. 

Sydney är underbart att bara turista runt i. Var man än är så kan man hitta nått fint eller mysigt. Tyckte dock bondi är överskattat men gilla manly jättemycket. (De som bryr sej gör sin egna research) 


Byron bay är ett måste. Det är sin egna planet på denna planet. Sen finns det 3 alternativ för att komma sej upp till Byron. Vi VILLE åka med bil och stanna på ett par ställen på väg upp, bara för nån timme eller nån dag, men det var omöjligt att hitta en campervan som vi ville ha så efter-några-dagar-för-länge väntande betalade vi en buss som kunde ta oss hela vägen upp till cains om vi ville, motsvarande greyhound men lite billigare. Hop on hop off och väldigt smidigt faktist och helt ok om man inte vill/kan köra själv. MEN skulle jag köra sydney - byron igen å inte göra nått stop på vägen så skulle jag ta å välja alternativ 3 vilket är att byta ut den 14h långa bussfärden mot 1h s flyg till guldkusten och betala 40$ mer för ett flyg instead of bus. Sen åka från gold coast till byron på nått vänster som är ca 1h iväg. Kostar lite mer men sparar såå mycket tid och energi. Lätt värt det enligt mej. Time is money. 

Sen sufers är ju ett av de basics have to see också. Jag känner de är ett överanvänt festställe med unga partynissar. inte speciellt classy och borde kanske förnyas lite. Men det har sin charm och jag kan mer än gärna bo här en tid framöver. :) 

Sen kom ja mej inte längre. But just wait for it. Barriärrevet, fraiser island, whit sundays. Jaa - theres so much more å kan inte vänta till den dagen. 

Jag vet flera som gör hela east coast på 3 veckor. Det är tempo och intensivt men det är garantetat värt det och flera ställen behöver man bara 1-2 dagar i. Men alla ställen skiljer sej från varann so far så de är omväxlande å kul. :) 

Åh Wow. Nån som blev lite exaltetad här nu och skrev en hel uppsats. Oh well - im done haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care