onsdag 29 april 2015

Sköter bebis för fulla muggar och hela familjen försöker hålla hälsosamma rutiner. Vi har inga kakor i skåpet och ingen är allowed att baka kaka. Vi motionera och gymmar om vartannat och försöker peppa varandra. Problemet är att ingen av oss har riktigt någon willpower så om en fuskar så fuskar alla. Vi försöker åtm.

Sen ja kom hit har jag i stort sätt alltid haft sällskap, vilket jag älskar. Det är alltid någon hemma och om vi åker nånstans åker vi ju tillsammans eller så möter jag upp med nån annan. Men idag bestämde ja att åka ensam till ett mall för att strosa runt för mej själv och jisses så glad ja kände mej! att ja fick ta den tid ja behövde, fick titta på vad jag ville och känna dendär självständiga känslan igen. Det har ja saknat. Fastna sen i en av butikerna för jag prata om resande och livet med den 40 åriga expediten och kom ihåg hur enkelt de är å träffa folk. De saknar jag också.

Just nu är ja så bekväm i att umgås med de jag redan har eftersom de är intensivt enough, men borde nog skärpa till mej lite. Next mission att hitta nytt folk, men still keep the old ones ofc haha :b

Anyway. Nått annat intressant som jag har märkt på senaste tiden är att jag vill stanna här. Jag tror inte att jag ens överdriver när jag påstår att jag i hela mitt liv haft myror i brallan och alltid velat åka iväg. Fast jag inte vetat vad jag letat efter eller vart jag velat åka så har jag kännt att jag måste röra på mej. Och den känslan brukar komma ganska snabbt tillbaka om jag stannar på ett ställe. Och som jag väntat. Jag har varit flera varv till flygplatsen för att plocka upp/lämna nån och varje gång har jag kännt denna nya känslan att neps, ja vill inte åka flygplan idag. Jag skulle ha åkt till nz imorgon för en girlsweekend men kände att njäe, jag stannar nog här.

Jag kan inte förklara om det är känslan över att för tillfället inte prioritera att sätta energi på att resa eller om det är självaste stället som får mej att inte vilja lämna. Iaf så är det en helt ny känsla för min del, så ska bekanta mej lite mer med den och njuta av att ännu en gång uppleva nått nytt. Skoj. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care