fredag 31 juli 2015

Alltså vad har hänt med mej och mitt flyt? Tror ni inte att jag nu bokat mitt flyg på fel dag. Tog natt tåget till hesa och var på plats 6,5 timme på förhand för att "spara in" 50 euro på biljetten och vad händer? Jag "missar" mitt flyg med 2 minuter. Dåkelhövo, explanation please!? Jo de var så att jag hade bokat min biljett 31.8, inte sista july som jag hade menat.. Jahap, fittit, men jag har 2 timmar på mej att rätta till detta då tänkte jag, he fixar no se! Vad jag glömde var att det var I Finland, och ursäkta men Finland suger. (Whops, who said that?) Jag sprang fram och tillbaka mellan terminalerna. Nu vet ju alla att hesa flygplats är pytteliten så de kunde jag ändå överleva. Vad jag blev irriterad på var att de har hur många flygbolag, typ 3 st, och  personalen kunde inte guida mej till rätta ställen straight away utan jag pratade med 3 olika informationsställen och skulle också samtidigt själv pröva ringa bravofly och försöka boka om flyget. Ja detta tog 2 timmar att fixa eftersom deras kundservice sög k*k, vilket betyder att incheckningstiden tog slut. När jag märkte att jag inte kommer hinna med flyget om jag skulle vänta på deras hjälp tänkte jag helt enkelt boka ett nytt i samma pris men nej, då behöver jag också gå och prata med gubben jag pratade med aldra först så han gör det till mej. Den gubben var den enda som var till nån hjälp men hur han än försökte skynda och förstå mina flåsande förklaringar så var de 2 min försent.

Efter att vi pratat och funderat tog gubben mitt pass och gav mej minsann en märklig blick o sa "Finland" why u speak english? Haha han var från turkiet ändå så english var mer än bra men tillbaka till att prata engelska hemma och att man reser runt världen men allt skiter sej hemma. Lustigt.

Så en ny 300 euros biljett senare, lite tårar, ingen sömn eller mat och en 6 timmars längre flygresa utan refund så kom jag nu till Frankfurt.  Åtm är jag ju påväg. Men måst iaf påpeka att jag har fått massa små vänliga hjälpsamma handlingar av andra de senaste dagarna att jag hålls glad ändå. Allt händer av en mening så bara att go with it and trust your journey.

Annars har jag haft 3 alldeles underabara veckor hemma. så himla mycket kärlek och helt ofattbart fina vänner och familj jag har! Kan inte ens förklara hur mycket jag uppskattar alla och hur tacksam jag är för det! Obeskrivligt! Men nu ska ja rajtt runt lite igen o se om ja småningom sku få feedit. :b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care