måndag 10 augusti 2015

Dags att skriva av sej lite, tror de kan vara nyttigt. :)

Har spenderat en vecka I grekland nu. Har seglat runt med ett gäng vänner på yachtweek. Här kunde man ju låtsas att de e en fancy segel vecka med gott sällskap men de är väl lika bra att vara ärlig - yachtweek är en festvecka on another level. Alla har sin egna båt och sitt eget crew av vänner och så seglar man runt med, I vårt fall, 27 andra yachter. Man åker till nya öar varje dag och festar dygnet runt om man så vill. Solar, badar och dricker drinkar. Najs. :b

Måst meddela att jag tog det förvånansvärt lungt hela veckan. 3 av kvällarna gick ja inte ens ut. Första dagen var jag sjösjuk, en kväll trodde ja ja hade feber och sista kvällen däckade ja vid 10. Inte den festsidan av ams som vi hade väntar precis. Första och sista seglingen var 6h lång och de sa att de aldrig blåst så mycket under en yachtweek segling innan. När man vaknar av att man gumppar upp ur sängen och man försöker hålla I sej I väggarna, när man är hangover, då vet ni hahah

De tog en stund att komma in I de hela och varje gång man gick av båten gungade allt runtomkring en som om man var full jämt. Och fast de var som att campa på vatten så var det absolut en upplevelse jag är glad för! Måste erkänna att vi fuskade lite med att sova nån natt på hotell också och hade massvis med drama på båten. Drama var pga av 4 tjejer som klaga och bråka sinsemellan. Typiskt "vi är 15 år and you can't sit with us" drama Jag höll mej till killarna och var nöjd så!

Nä, de finns en del man kunde ha ändrat på men som sagt - helheten av resan var amazing! Greece är underbart fint, jag älskar att segla och att sitta I bikini på en båt mitt I natten och dricka vin, titta på stjärnorna, lyssna på musik och prata om livet med alla dessa härliga människor - de är oförglömligt! Men next time ska de göras ordentligt asså! ;)

Btw om ni är nyfikna så var kenza också med. Hade båten nära dem flertal gånger och satt och samtala med hennes crew en kväll. Blev filmad också fast de vet ja inte vad de ska använda till :b anyway, de var ju oväntat men kul :) fast att vara bloggerska är ett heltidsjobb for sure, gud så mycket bilder de tog hela tiden!!!! Haha :b

Nudå? Well. Just nu sitter jag ensam I athens. Alla mina resevänner har åkt vidare och jag bokade mitt nästa flyg igår. Hade lite beslutsångest vart ja skulle åka näst... Hade olika alternativ men är tillbaka till dedär känslorna när jag blir lite confused.. Men detta inlägg blir way too long om vi ska gå in på de känslorna nu haaha

Well well well. Nu ska jag njuta av egentid och lite regn och åska I athens, skönt! :) to be continued. xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care