fredag 14 augusti 2015

Då var man tillbaka I Dubai då! :) konstigt att det är 1,5 årsen jag va här och allt känns som att de var igår. Allt see likadant ut, luktar samma, känns samma - på ett bra sätt. Vad jag däremot hade glömt är hur jäkligt mycket pengar det är här. Vänta vi tar det från början.

First of all, fy så varmt det är här. Second of all, ja hade glömt hur galna killarna är efter blondiner. Man blir helt enkelt förföljd av en klunga okända människor som pratar alla på samma gång. Lite engelska, arabiska eller whatever språk de tror jag ska förstå. Och när jag sejer förföljer menar jag literally kör efter en med bilen för att sedan hoppa ur för att öppna dörren till butiken och erbjuda en sjuts hem för att de är bättre än taxi. Kunde också påstå jag kände mej som Justin bieber för nån sekund, ni vet sådär att man gömmer sej under en jacka och springer. Den nivån ja..

3:e saken jag saknat så så så mycket med Dubai är all service och lyx här. Den är toppklass, givetvis. Man känner sej som en princessa när man äter sin lunch och vill dricka "room temperature still water with lime please" (bara vanligt vatten känns ju för enkelt!) Får våtservetter att toka händerna I innan och man behöver knappt lyfta ett finger ifall det är nått man behöver eller önskar. (För att jämföra med service I australien var man nästan får göra sin food själv...)

Sen nightlife då. Amsdelains expertis då va?! Jag vet ju precis hur de fungerar och har saknat alla fancyga klubbar, men ja jag blev förvånad att vara tillbaka. Var vid vårat bord och de tog mitt champagneglas 3 ggr för att he mej nytt. Sista gången var de en ny champange som kom till bordet och Andrea tyckte ja skulle smaka den "I'm all good tnx" sa ja och visa mitt fulla glas. Hon gav mej en halv shitty blick och sa "that moet champagne is crap, its the cheap one - only 200 euro a bottle. Take this, it's better".

Och fast ja vet vad de spenderar och hur mycket de slösar och vaskar så är de svårt att förstå att de är på riktigt. Så sjukt mycket pengar det handlar om. Varrrför kan de inte bara ge dem till mej ist? :b

Anyway. Så kul att vara tillbaka. Kul med fancy liv igen, rolls royceande till after party på palmen, 5 liters vodkabottlers och champagneshowers, men så tänkte jag när jag stod där igår kväll, -njäe, jag har ju redan levt detta. Och dessutom försöker alla vara "fina flickor" som mest står och ser söta ut med sina drinkar och väntar att deras future husband ska hitta dem. Nä, lame! Släpp loss o lev lite vettja, move that ass och dansa - I promise, it's fun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care