onsdag 26 augusti 2015

Ja då har man lämnat Dubai, och självfallet ska ni ju få en uppdatering om mitt besök... De finns ju inte nått annat ställe som Dubai, de har vi alla konstaterat. Allt är toppklass som sagt. Men ärligt talat skulle jag inte kunna tänka mej att flytta tillbaka dit, och det känns så skönt att jag kunnat åka tillbaka och se allt med "new eyes". Fått lite perspektiv på allt och också avslutat nått som självklart har funnits I huvet - om man ska åka tillbaka eller inte eftersom man saknat en del saker så mycket. Men ne-E, been there done that, ja vet hur de fungerar och är helt nöjd så.

Träffade massa gamla vänner, till och med LA Linnea råkade vara där samtidigt, just like that! Så vi hängde massor också. Lyxluncher, poolhäng, nattklubbar, shopping, drinkar på amazinga barer, million dollar cars, dinners och massvis med champagne. Och sena sovmornar. De är väl så jag kan förklara vad vi har gjort. Önskar bara att man kunde få folk att förstå hur bra man kan ha det I Dubai och konstaterade att mina vänner missed out big time när de inte kom och hälsa på när jag bodde där, just sayin. :b

Men nu ska vi gå igenom vad jag lag märke till när jag kom tillbaka, när man inte är så inbakad I det hela.

Klasskillnader givetvis. Stackars indier som sliter sönder sej med byggarbeten I 50 graders värme, taxichaffisar, servitörer som känns som ens små lydiga hundar som fungerar på kommando och alla små fillippinos som smyger runt osynliga och skurar dansgolv medan andra beställer in champagne som man tvättar händerna med, vaskar elle badar I. De är så fel.. Och vad annat händer på klubbar. Jo alla tjejer ska se jättefina ut och har köpt jättedyra dresses för kvällen, men guess what - they still look like shit hahah. Sorry for my language men de e så. Bara för att din klänning är dyr betyder se faktist inte att den passar. Nej jag vill inte se dina tuttar nästan ramla ut, eller berätta till dej att den är en nummer för lite.  Och ja den kanske är glittrig men ja ser din ass. Great. De värsta är ju sen att dessa konstigt killar verkar gilla det och oh så många gånger man ser så himla omaka par. Are you guys serious right now?

Och papper att torka händerna I e ju inte ok, små handukar ska ju alltid finnas ihopvikta vid handfatet, självspolande toilets och de e ju oftast också så fina att man bra kunde se sej själv flytta in på en toa and stay forever. :b

En annan sak som ja ska skvallra om som har tillkommit sen jag lämna är... Bambambam trumvirvel, drugs. Say whaTttt? Nu ska ja inte hitta på en historia som inte stämmer eftersom ja inte har nått bevis på att nån använde droger, men! Så många gånger man såg konstiga människor flippa och stunsa runt I klubbarna medan andra observera och jag sa till mina vänner att skulle jag inte veta bättre skulle jag tro de har tatt några stycken happypills. Sen när min vän plötsligt satt och rökte pipa med "legal herbs" blev man ju förvånad. När jag bodde I dubai, om man ens var I närheten av dessa saker kunde man råka riktit illa ute oberoende om man testat eller inte. Locals gör lite som de vill men turists, no fcking way. Hörde också om en 22årig hostess från en av klubbarna som precis blev fast för att ha sålt weed och hon har nu livstids fängelse I Dubai. De ni.

Men betyder detta nudå att du har åkt vidare? Hell yea. Hade mitt förstå flight på 6 timmar och satt fastklistrad I fönsterrutan som ett litet barn och kollade stjärnorna literally the whole way. Jag älskar stjärnor! Magical. Första gången jag såg det åska under mej I molnen också, spännande. :) andra 2 timmars flyget var mitt första 2 vånings plan jag åkt med. Fatta alltså hur stort & tungt de måste va och hur många människor som e med. Galetttt! Så gissa destinationen då? Reser ensam, new place och jaa I nästa inlägg ska jag berätta mer om hur jag upplever stället... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care