lördag 29 augusti 2015

Oh man! 4 nätter I Hong Kong och jäklar, this place is crazy. So much fun! Har faktist sovit på hostel eftersom jag är helt för mej själv. Innan har jag ju alltid rest ensam men alltid I princip mött upp med nån vid destinationen. Denna gången såg jag riktit fram emot att åka helt själv! Riktit så jag längta. Andra gången jag sover på hostel också. Första gången var I Amsterdam en natt efter tomorrowland och det räknas till ett av de mest fucked upp dygn jag haft hahah

Så fast jag hade planerat några lugna dagar I mitt egna sällskap var jag kunde focusera på mina funderingar, strosa runt och göra precis vad jag kände för så blev de ju inte riktit så. Träffade så många nya vänner att de blev riktit bisit tisist!

Och kära läsare, nu ska jag berätta om en ny upplevelse som tog mitt resande till another level. När man åker till en helt ny city, träffar en random människa på gatan och man märker att man har gemensamma vänner. DET kära läsare är amazing. Hände här och samma sak I Dubai när jag träffade på en girl och hon turned out to be bästis med de tjejerna jag hänger med I australien. And if your bffs are mine bffs, then we are bffs too!

Nej men en helt underbar känsla! Att världen är så himla liten. I denna stunden kände jag mej faktist stolt över mej själv och på nått vänster tyckte att jag lyckats uppnå nått jag inte ens tänkt på. Som ja, att jag plötsligt kom till level 2 in the game. Kul! :)

MEN back to Hong kong! Inte alls som jag väntat mej at all!! Tänkte thailand med höghus. Och ja de e de ju nästan men endå inte. De är rent o fräsht. Normal trafik och.... Nice! Svårt att förklara. Nightlife is so much fun med massa bars och också fancyga clubs o lounges. O igår åkte vi 3 timmar iväg för en helt amazing hike! Tänkte köra macau, chinas vegas, men stötte på nån på gatan at 4 am som sa att hiken är bättre and oh yess it was! Sov 2 h, var möjligtvis fortfarande smått tipsig när vi vakna o bestämde oss att dra iväg på denna utmaning. Challenge var de verkligen men ack så värt de! :D

Nä kmr nog garanterat stoppa för en partyweekend I hk igen. Så skoj. Men nu är det att tacka för denna gång. Next flight e om nån timme och som vanligt är det one way ticket som jag bokade för nån da sen. Exciting! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care