lördag 29 augusti 2015

Vänta. Glömde ju berätta de e jäkligt varmt och fuktigt här nu. Men hjälpsamma människor som till och med ringde hostellet och gick med mej när jag inte hitta det I början. Men sen alla kineser haha när de ska köa beter de sej som små barn som trängs och stressar ihjäl sej för o komma in I hissen eller bussen, även riktit gamla tanter tränger sej nästa våldsamt fram. Hahah What else. Sådär lagom utmaning att klara sej med engelska. De flesta fattar inget men om man verkligen verkligen behöver nån som förstår så hittar man nog tillsist :) och så många fina bilar att jag knappt kan tro de e sant! Bugattis ferrarris o lambos, och bara in general. De var ju oväntat här, så konstigt. Men jisses så litet folk bor! Kan inte ens uppskatta hur många lägenheter de trängt in i en byggnad. Pretty sure hela jeppis lungt skulle rymmas in i ett höghus. Och ja fast de e fräsht på gatorna så märker man nog genast att det fortfarane är asia när man kollar uppåt på byggnaderna, ganska så rääsot :b Nee Hong Kong du har nog helt surprisat mej, in a good way :)  men jag har missed out on food. De litet jag ätit har varit so wierd att jag knappt brytt mej o äta, men next time ska de nog minsann tas reda på typisk kinesmat och testa! Sådeså! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care