tisdag 30 augusti 2016

Den senaste veckan har jag bott helt själv. Mor och far är uppe i swealand och jagar och kära m har solsemestrat i spanien. Och jag fick uppgiften att ta hand om våra pupps.

Att bo ensam en hel vecka var ju en väldigt väldigt lyxig tanke! Att få vara helt själv! Dygnet runt om man så vill. otroligt skönt helt enkelt och nått jag inte har gjort på åratal känns de som. Att bara städa undan efter sej själv, att få göra vad man vill när man vill, att bara ligga och slötitta på tv en hel dag, att äta vad man vill -och att faktist göra sin egen mat! Jag som aldrig gör annat än nudlar och ägg tog mej an utmaningen att försöka koka ihop vad man varit sugen på, och fast det kanske inte smakat som man tänkt var jag jäkligt nöjd att jag prövat! haha och att bara vara tyst. vilken känsla!

Men så vad har jag gjort under denna tiden då? Förutom att ha försökt ta tillvara på lite lugn och ro och få ha lite egentid så kan jag berätta att det är väldigt väldigt arbetssamt att ha 4 valpar och en gambämommo. Nerverna har minsann testats och det har nog inte jämt varit den frid och fröjd jag hoppats på. Fast igår stekte vi ju plättar till hela familjen förstås, och en halv sats räckte inte så jag fick göra en till. Med grädde och allt, de tyckte de om. Och långa skogspromenader har ju suttit fint!

Ikväll kommer älsklingen hem och jag fick precis veta att mor och far också anländer om nån timme. Så back to normal. Fast jag "slappat en vecka" (blev ju som sagt inte mycket slappande alls ändå) ska de vara så skönt att få sova ordentligt en hel natt nu. Konstaterar samtidigt hur mycket jag värderar mina sovmornar och är tacksam att det bara var tillfälligt puppspassande. Men gud ja, skönt med FF och lite freedom ahaha

Jag har ju ändå en hel dag kvar att spendera hemma. Jepp you heard me. Sa ju att det är nya äventyr som väntar, och vem hade nu trott att jag skulle stanna i Finland? Just de - ingen. Kan ju berätta att jag var på en speciell läkarundersökning till mitt nya jobb. Det tog mej 2 dagar att ringa runt i finland för att hitta en läkare som hade behörighet till undersökningen och den ended up att vara den mest basic ever och jag fick till och med berätta min längd och vikt själv. Den tog ca 20 minuter och kostade mej 220 euro. Anser det som the biggest rip off och har hundra olika åsikter jag skulle ha velat kommentera om den finska mänskligheten när det kommer till hjälpsamhet (vilket knappt finns), sociala handikapp och hur det är att vara svenskspråkig i finland. Men jag besparar er den irritationen. Stay tuneeeeed, next adventure is around the corneeer. :) x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care